Srijeda, 15 siječnja, 2025

Muslimanke s maramom suočene su s diskriminacijom prilikom zapošljavanja ili tijekom obavljanja posla

Vrlo
- Advertisement -

Ekrem_TucakovicU BiH je prisutna islamofobija, diskriminacija i netolerancija prema muslimanima, islamskim vrijednostima i institucijama. Islamofobija se u društvu pokazuje na način širenja predrasuda, netrpeljivosti i straha, vrijeđanja i izrugivanja vjerskim obredima i osjećanjima, fizičkim napadima na džamije i mezarja, pokušajima diskriminacije u obrazovanju, diskriminacije u zapošljavanju, stavljanje u neprimjeren kontekst islamske terminologije, simbola i imamske profesije, rekao je voditelj Službe za odnose s javnošću Rijaseta Ekrem Tucaković na konferenciji za novinare na kojoj je predstavljen Drugi izvještaj o islamofobiji na području Islamske zajednice u BiH.

 

Po njegovim riječima, ovaj izvještaj prepoznaje političku retoriku i medije kao najznačajnije i najutjecajnije faktore islamofobije i netolerancije. -Zapaljive i neodgovorne izjave političkih predstavnika predstavljaju jasne primjere diskriminacije i netolerancije na temelju vjere, potiču predrasude, kreiraju ambijent netolerancije i mogu biti izvor motivacije ekstremnim grupama i pojedincima u njihovim nasilnim postupcima, rekao je Tucaković. Dodao je kako se u 2011. izdvojila jedna politička struktura u entitetu Republika Srpska, SNSD, i njezini predstavnici na različitim državnim i političkim razinama, osobito njezin predsjednik Milorad Dodik, kao središte iz kojeg je prema muslimanima poslano više netolerantnih i diskriminirajućih poruka.

 

-Izvještaj MUPRS-a kojim se proglašavaju “vehabijama” i sigurnosnim prijetnjama povratnici muslimani pokazao je da unutar zvaničnih entitetskih struktura postoji islamofobičan pristup, kazao je Tucaković. Naglasio je da “mediji mogu i trebaju imati pozitivnu ulogu u borbi protiv diskriminacije i netolerancije, u afirmaciji međukulturnog i međureligijskog dijaloga, razumijevanja i društvene harmonije”. -Predrasude i diskriminacija u sektoru traženja posla i zapošljavanja ostavljaju teške posljedice po ljudsku ličnost i dostojanstvo. Posebno su ovim pogođene muslimanke koje nose maramu. Muslimanke s maramom suočene su s diskriminacijom prilikom zapošljavanja ili tokom obavljanja posla u javnom i privatnom sektoru, rekao je Tucaković.

 

Kazao je da je “vjeronauk u javnim ustanovama i dalje predmet oštrih rasprava, pri čemu se koristi neprimjeren i uvredljiv jezik i upućuju zahtjevi za izgon vjeronauke iz javnih škola”. -Umjetnički sadržaji i izrazi koriste se radi širenja direktne ili indirektne netolerancije, ili vrijeđanja vrijednosti islama i islamskih autoriteta. To je naročito izraženo kroz objavljivanje uvredljivih karikatura, fotomontaža, putem muzičkih i kvazipoetskih sadržaja. Zločin iz mržnje, odnosno napadi na vjernike, službenike i imovinu Islamske zajednice registrirani su u mnogim dijelovima BiH. Zločin iz mržnje je nedopustivo česta pojava, a naročito je ovom vrstom zločina pogođena povratnička, obično je to i manjinska populacija, kazao je Tucaković dodavši da su napadi na pojedine džamije registrirani više puta.

 

-Posebno izražen vid ispoljavanja netolerancije, nekad i mržnje, u BiH jeste omalovažavanje i vrijeđanje najviših vjerskih autoriteta i zvaničnih organa Islamske zajednice. Naročita meta takvih postupaka u 2011. bio je reisu-l-ulema Islamske zajednice Mustafa Cerić, kazao je Tucaković. Rijaset Islamske zajednice u BiH na 5. sjednici 30. ožujka u Sarajevu usvojio je ovaj izvještaj, koji obuhvaća razdoblje siječanj – prosinca 2011. godine.

 

Izvještaj se sastoji od šest područja koja su bila u fokusu praćenja i analize: državni i politički sektor, oisobna i kolektivna dimenzija slobode vjere u medijima, sektor zapošljavanja, sektor obrazovanja, diskriminacija i netolerancija u umjetničkim djelima, zločin iz mržnje ili napadi na muslimane, službenike i imovinu Islamske zajednice. (Dnevnik.ba)

- Advertisement -

14656 KOMENTARI

guest

14.7K Mišljenja
Najstariji
Najnovije Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Последняя новост

Zašto Vlado Marušić toliko mrzi Franju Tuđmana, vrhovnog zapovjednika Hrvatske vojske?

Kad Vlado Marušić, autor s Braniteljskog portala, napiše da su Hrvati "jadan, naivan, zaboravljiv narod", samo zato što su...
- Advertisement -
- Advertisement -

More Articles Like This

- Advertisement -