Prva reakcija na fotografiju sa karnevala u Čapljini koja prikazuje postavku pokopa sačinjenu od tabuta, partizana, ustaša i imama i nišana sa imenom Željka K. došla je iz čapljinskog odbora Demokratske fronte i predjednika same stranke.
Podsjećamo, jučer su u Čapljini održane Velike maškare – Karneval fest 2018 koji je, po svemu sudeći, zadobio i popriličnu političku notu koja je naišla na veliko neodobravanje dijela javnosti.
Jedna od atrakcija bio je tabut, karikatura Željka Komšića, zastava BiH te nišan na kojem je stajalo ime “Željko K.”.
Tabut na sceni čuvaju jedan partizan i jedan ustaša. Oba sa zelenim maramama, aludirajući tako na Komšićevu politički prošlost kada je u uredu držao portret parizana i ustaše. Tu je i imam koji valjda moli dovu za Komšića. Prilično jasna, trivijalna, frljićevska scena.
Također, na karnevalu se našla i lutka koja neodoljivo podsjeća na suca Carmela Agiusa (desni dio fotografije). Karnevalske lutke po običaju predstavljaju simbole onoga “lošeg” i na kraju festivala one bivaju zapaljene.
Ne ulazeći u namjeru da branimo ili hvalimo čapljinske Frljiće, tek da napomenemo, kako sarajevski mediji, kao da nisu navikli na karnevalsku kulturu u BIH, koja je dio zapadnog kulturnog kruga, a korijene vuče zapravo u predkršćanskim paganskim običajima.
Čisto za napomenu, ranijih godina po Čapljini i Ljubuškom , dakle na prostoru “režima Dragana Čovića”, gorjeli su Čovići i Čovićevci, ismijavani HDZ-ovci i scenografija se bavila njima.
Radi se naprosto o karnevalu. I bilo bi lijepo da turistička zajednica Sarajevo malo više približi kulturu karnevala građanima našeg glavnog grada. Ako ih to uopće zanima naravno.
U svakom slučaju, hrvatska javnost u BIH smatra da hrvatski član predsjedništva u BIH treba biti netko tko razumije kulturu karnevala.