Jednom davno kad su dva naroda izišla na referendum i preglasala treći primjenjen je princip građanske jednakosti a pogažen princip nacionalne konstitutivnosti i ZAVNOBIH trojnosti BIH. Kršenje tog principa zemlju je odvelo u krv a iz krvi i produljenja rata nekako ju je spasao truli daytonski mir. On je po svoj svojoj strukturi osmišljen tako da percipira i uvažava trojno, tronacionalnu prirodu BIH. Dayton je možda najkompliciraniji konsocijacijski sustav na svijetu, al je u svakom slučaju konsocijacijski. Do sada su po konsocijaciji gazili uglavnom Zlatkisti, no Suljizam i suljisti počeli su opako mahati istom mantrom.
Tako Sulejman Veličanstveni, novi lider u Bošnjaka kaže: Bosna i Hercegovina je izjašnjavanjem gradjana na referendumu izglasana na principima gradjanske jednakosti.
Mlad historičar Suljo ne analizira dalje što je takvo izglasavanje značilo za BIH, i je li tim principom pogažen drugi princip – princip nacionalne jednakosti? Je li BIH izišla iz tog rata onako kako je izglasana? Nezavisna , suverena i građanska ili podijeljena, nesuverena i tronacionalna? O čemu zapravo dipli Suljče Sarajevsko dok obmanjuje vlastiti narod?
Pa nastavlja:
Dejtonskim sporazumom, nažalost, napravljen je sistem koji se temelji na etnickim kriterijima i etnickom nacinu funkcionisanja države.
Drugim rječima, Suljo bi državu Bosnu u kojoj su etnički kriteriji nešto nebitno i u kojoj vlada građanski princip. Što i nije čudno, budući da su Bošnjaci najmnogobrojniji narod u BIH. Iako u Europi ne postoji niti jedna višenacionalna država koja iznutra nije federalizirana na ovaj ili onaj način, i u kojoj u Ustavu nije konsocijacija, Suljo je mišljenja, da Bošnjaci imaju dovoljno jak kapacitet za izgraditi takvu zemlju.
Jer evo, proteklih 20 godina nakon rata, oni jasno pokazuju kako su za građansku kulturu. Njihov odnos prema Srbima, Hrvatima napose vrijedan je svakog divljenja, svakog ponaosob štovatelja građanskog. Zapravo je pravo čudo da Srbi i Hrvati u BIH odavna nisu pretekli Sulju i sami zatražili ukidanje kantona i entiteta i suljizaciju Suljine Bosne.
Dobili smo presudu Sejdić Finci , kaže Suljimir, a ona ponovo pokušava vratiti naš sistem i usmjeriti ga jednim dijelom ka gradjanskom i pravima ostalih. Umjesto da to iskoristimo kao priliku, da se i naš sistem poboljša jačom komponentom gradjanskog u odnosu na etničko, cini mi se, evo, da i medunarodna zajednica istrajava na prioritetu nekih etnickih rješenja. Pokušava se riješiti pitanje ravnopravnosti hrvatskog naroda u okviru presude koja traži rješavanje pitanje ostalih, kaže u opširnom intervjuu za Oslobodenje Sulejman Tihic.
I u pravu je, što bi se građani Bošnjaci bavili pravima tamo nekih 500.000 cjafira, dok se ne rješi pitanje naših divnih sugrađana Sejdića i Fincija.
Doduše, mogao je primjetiti da je hrvatsko pitanje u BIH varijacija na temu slučajaa Sejdić-Finci, budući da je Hrvatima omogućeno da biraju i da se kandidiraju al ne i da im se volja poštuje što je tek nešto šminkerskija pozicija od Dervine i Jakobove.
No nije lijepo zajogunjenog Tihića opterećivati time. On će već koliko je sutra, ionako tvrditi nešto drugo. Iako sada osiromašeni i popljačkani bošnjački narod, kojeg godinama plaši tv kanalom , entitetom i novim mapama, nastoji zadojiti vizijom Velike Građanske. Pravo je čudo koliko se izgrađanizirao da je Tihić prije 2o godina uopće bio za izlazak iz još veće Građanske. One iste u kojoj je jedan predsjednik pričao da smo mi svi jedan narod, i da treba vrijediti princip jedan čovjek jedan glas.
Kao što sada otvoreno prijeti Tihić. Bez SANUA.
poskok.info
Vrlo
- Advertisement -
- Advertisement -
Login
14.7K Mišljenja
Najstariji
wpDiscuz
More Articles Like This
- Advertisement -