Predsjednik organizacionog odbora Ajvatovice, Travnicki muftija Nusret ef. Abdibegovic kaze da je Ajavatovica “manifestacija koja s vjerom nema nista.”
Muharem ef. Omerdic, rukovodilac vjersko-prosvjetne službe Rijaseta Islamske zajednice, kaže: ” Ajvatovica je, prije svega, kulturna manifestacija.”
Dr. Zuhdija ef. Adilovic, dekan Islamskog pedagoškog fakulteta u Zenici i profesor akaida (temelji vjere) na Islamskoj pedagoškoj akademiji u Zenici, kaže: ” Što se tice pitanja Ajvatovice, ja sam u više navrata govorio o tome i pokušavao da naglasim da ne postoje nigdje u svijetu nikakva dovišta i nikakva mubarek mjesta, osim onoga što je precizirano u hadisu Poslanika, s.a.v.s., a to je Mekka, Medina i Kuds. Sva ostala mjesta, sve ostale džamije, institucije, ili bilo šta, nemaju tu svetost i tu posebnost u Islamu uopce”.
Evo sta je o Ajvatovici rekao rahmetli sehid Mehmed Handzic kojeg smatraju jednim od najvecih Bosnjackih alima (ucenjaka u Islamu) u njegovim sabranim djelima, u III knjizi na stranici 361: “Opaza se i to da je neki neuki muslimanski svijet postavio u vezi s necijim kaburom na odredjenom mjestu u odredjeno vrijeme razne svetkovine. Tako je naprimjer neuki dio naseg bosanskohercegovackog muslimanskog svijeta postavio u vezi s nekim “Ajvaz-dedom” svetkovinu, koju nazivaju Ajvatovica. To se toliko kod seljaka uvrijezilo, da ga smatraju, kako to obicavaju reci, “malim hadzom”
Postavlja se pitanje, zasto Reisu-l-ulema Mustafa Ceric kompromituje ulemu Islamske zajednice i Islamsku organizaciju na cijem se celu nalazi i rizikuje svoj ugled medju muslimanima u svijetu time sto se stavlja na celo manifestacije na Ajvatovici. U svom govoru na Ajvatovici 26-tog juna 2011, kako prenosi MINA, Ceric se zahvaljuje Bogu “na blagodati Ajvazdedine dove, koja je razdvojila stijenu da bi voda potekla do grla svakog covjeka.” Ovom izjavom Ceric koristi autoritet Reisu-l-uleme da narodnoj legendi koja ima sve elemente narodnog paganskog obicaja daje “Islamski” legitimitet.
Odgovor je jednostavan za one koji prate rad i djelo Mustafe Cerica sluzbenika Udbe. Cilj je da se Bosnjake uveze u Islam kao jedinu karakteristiku njihova nacionalnog bica i time ih se odvoji od sjecanja na drzavu Bosnu prije turske okupacije. On u svom govoru savjetuje Bosnjake da nikada ne zaborave da samo musliman moze biti Bosnjak i da cuvaju sjecanje na svoju istoriju koja pocinje sa turskom okupacijom Bosne i sa sultanom Mehmed Fatih-om kao ocem Bosnjacke nacije.
Ceric u svom govoru kaze: “Karakterna veza koja je vjekovima ujedinjavala a i danas ujedinjuje Bošnjake je njihov osjecaj za istinu, njihova iskrenost u pobožnosti i njihova hrabrost u borbi za slobodu. Stoga nije slucajno što je baš u Bosni sultan Mehmed Fatih sanjao hazreti Ebu Bekra, el-Siddika, hazreti Osmana, el-Mutteqina i hazreti Aliju, el-Ghaziju, jer, kao što je tumac snova Padišahu objasnio: Bosna je zemlja u kojoj ce uvijek biti iskrenih, pobožnih i hrabrih ljudi poput hazreti Ebu Bekra, Osmana i Alije”.
Ceric to ne radi iz ljubavi prema Islamu niti ljubavi prema Turcima, on to radi iz ljubavi prema genocidnoj Republici Srpskoj. Jer po Cericu, ako Bosnjaci i imaju bilo kakvu drzavotvornost, ona pocinje sa tustrkom okupacijom, nakon smrti posljednjeg Bosankog kralja Stjepena Tomasevica koji je radije pristao da umre nego da svojim potpisom legalizuje Turku okupaciju 1463-e. Po Cericu, Bosnjaci su drzavotvorni Turci u BiH, sa cime se slaze i Mladic. Sjetimo se nakon ulaska u Srebrenicu, Mladic kaze konacno smo oslobodili Srebrenicu od Turaka, kao uvod u genocid.
Dok Hrvati u BiH cuvaju sjecanje na Tvrtka, Kulina Bana, Kraljicu Katarinu, Stjepana Tomaseciva, posljednjeg Bosanskog kralja kojeg ubise Turci, Ceric trenira Bosnjake da svoju drzavotvornost grade na turskom sultanu Mehmed Fatih-u i Ajvaz-dedi.
Narvano Cericu niti na kraj pameti ne pada da drzavotvornost Bosnjaka brani u Srebrenici, na Memorijalnom Centru zrtvama genocida. Njemu nista ne znaci Referendum o nezavosnisti Republike BiH, internacionalno (medjunarodno) priznanje Republike BiH, Rezolucije UN-a o agresiji na Republiku BiH, Presude Internacionalnog suda pravde o genocidu u Srebrenici, bezbrojne presude Tribunala u Hagu o genocide u BIH i bezbrojne rezolucije zakonodavnih institucija u svijetu koje kazu da su genocidna podjela BiH i genocidni Daytonski ustav neleglani.
On se zalaze da se ove godine, po prvi put ne odrzava komemoracija zrtvama genocida na otvorenom prostoru Memorijalnog centra. On radi na projaktu da Memorijalni centar zrtvama genocida zavrsi kao jedno od mnogobrojnih “turskih groblja”, zaraslih u koprivu. Sjetimo se one: “Prolazi kao pored turskog groblja.”. Kakav je Cericev plan za Memorijalni centar zrtvama genocida u Potocarima, dobar je primjer Bosnjackog mezarja u Detroitu pod pokroviteljstvom Islamske zajednice BiH.
Parcela sa Bosnjackim mezarjem izgleda kao “tursko groblje”, za mezarima okrenutim u razlicitim pravcima sa porusenim drvenim “nisanima”. Bosnjacko mezrje u Detroitu je sigurno najneurednije groblje, jedino groblje u Sjevernoj Americi zaraslo u korov.
Piše: Dr. Vahid Sendijarevic
ONLINE GLASNIK Nacionalnog kongresa Republike BiH – br. 735
2. juLi 2011.