Četvrtak, 21 studenoga, 2024

Kako je iz Fondacije za kinematografiju FBiH izvučeno više od milijun KM za filmove koji nikad nisu snimljeni

Vrlo
- Advertisement -

 

Prema podacima koje posjeduje Hrvatski  Medijski Servis, a koji su, također, javno dostupni na internetskim stranicama Fondacije za kinematografiju Federacije BiH redatelj Pjer Žalica  dobio je od Fondacije za kinematografiju više od 900  tisuća maraka za filmove koji nikada nisu snimljeni, dok je redatelj Srđan Vuletić dobio 150 tisuća KM za film “Krasta”, koji također nije snimljen. Radi se, dakle, o preko milijun i 50 tisuća maraka kojega su preko zajedničke producentske kuće “Refresh” Žalica i Vuletić izvukli iz Fondacije za kinematografiju Federacije BiH.

 

Sredstva iz proračuna Federacije BiH koja su im dodijeljena za snimanje nekoliko filmova nikada nisu vratili, a opravdati ih ne mogu jer navedeni filmovi nikada nisu ni snimljeni. Žalica i Vuletić dobili su više od milijun maraka od Fondacije za kinematografiju za filmove koji nikada nisu snimljeni u razdoblju od 2009. do 2013.. U izvlačenje novca iz Fonda za kinematografiju  upleten je  i poznati glumac Emir Hadžihafizbegović; dužnosnik SDA i  podupiratelj nametanja Željka Komšića za hrvatskog člana Predsjedništva BiH koji je prema saznanjima HMS-a u izravnom sukobu interesa zbog poslovnog  odnosa s redateljem  Pjerom Žalicom.

Novac Fondacije za kinematografiju FBiH dodijeljen je sarajevskoj producentskoj kući Refresh čiji su vlasnici i osnivači Srđan Vuletić, Pjer Žalica, Zijad Mehić i Ademir Kurtović. svaki u 25 postotnom vlasništvu. Tako je spomenuta produkcijska kuća „Refresh“ blokirala dodatnih pet milijuna KM sa računa Fondacije za kinematografiju jer ukupna vrijednost navedenih filmova iznosi 6 milijuna maraka zbog toga što nisu započeli sa snimanjem filmova.

Ukupno su  od 2008. do 2013. iz Fondacije za kinematografiju FBiH isplaćeni novci  za sljedeće filmove koji nikad nisu snimljeni niti su dodijeljeni novci vraćeni Fondaciji za kinematografiju FBiH:

2009. REFRESH – Dugometražni igrani film “Krasta”, scenarij i režija: Srđan Vuletić – 150 000 KM

2010. REFRESH PRODUCTION – Dugometražni igrani film “Tuđa krv” – scenarij i režija: Pjer Žalica – 150 000 KM

2010. REFRESH – Dugometražni igrani film “Zehra i Fortuna”, scenarij i režija: Pjer Žalica – 500 000 KM

2012. REFRESH d.o.o Sarajevo – Dugometražni igrani film “Zehra i Fortuna”, scenariji režija: Pjer Žalica – 102.656 KM

2013. REFRESH d.o.o Sarajevo – Dugometražni igrani film “Zehra i Fortuna”, scenarij i režija: Pjer Žalica – 150.000 KM

Tako se dolazi do ukupnog iznosa od  1 milijun, 52 tisuće i 656 KM dodijeljenog za nerealizirane filmove. Članovi sarajevskog kulturnog kruga tako među sobom dijele novce poreznih obveznika dok je hrvatskim kinematografskim djelatnicima znatno otežan put do dobivanja novaca  kako bi uopće pokušali stvoriti novu umjetničku vrijednost.

U 2009. godini, za film “Krasta”, scenarij i režija Srđan Vuletić, produkcijska kuća Refresh dobiva  podršku Fondacije u iznosu od 150 000 KM u skladu sa pravilnikom dostupnom OVDJE, koji među ostalim kaže:

Članak 24. Izvještaj o tijeku realizacije filma i drugi uvjeti korištenja sredstava Fondacije uređuju se ugovorom između Fondacije i producenta, odnosno korisnika sredstava, i eventualnim aneksima na osnovni ugovora u skladu s ovim Pravilnikom.

Članak 25. Producent odnosno izabrani korisnik sredstava Fondacije je obavezan predočiti Upravnom odboru Fondacije konačni obračun projekta i izjavu da je projekt završen. Ako producent ne predoči dokumentaciju iz stavka 1. ovog članka, obavezan je vratiti dodijeljena sredstva Fondacije, u skladu s ovim Pravilnikom.

Iako od 2009. do danas  ništa od ovog nije ispoštovala “REFRESH” produkcija ponovo dobiva novac  i to kroz  više godina za isti film “Zehra i Fortuna” redatelja i scenarista Pjera Žalice; 2010. godine 500 tisuća KM, 2012. g.  102. 656 KM i 2013. godine 150 tisuća KM te 150 tisuća KM za film “Tuđa krv” u kojemu režiju i scenarij također potpisuje Pjer Žalica.

Od 2010. se primjenjuje novi pravilnik Fondacije za kinematografiju koji se može pronaći OVDJE. U njemu se  također navodi da ukoliko Fondaciji nije dostavljena izjava da je film snimljen  producent je obavezan vratiti dodijeljena sredstva Fondaciji. Ništa od preuzetih obveza propisanih navedenim pravilnicima  produkcijska kuća REFRESH d.o.o. nije ispunila niti je dodijeljene novce vratila Fondaciji za kinematografiju.

U dokumentu Popis blokiranih računa za prosinac 2017. godine koji prikazuje blokirane račune  u Registru transakcijskih računa Središnje banke Bosne i Hercegovine dostupan OVDJE, na stranici 101 piše da su firmi Refresh d.o.o. blokirani bankovni računi.

Pitamo se kako  je onda moguće da vlasnici REFRESH d.o.o.; Ademir Kenović, Pjer Žalica, Srđan Vuletić, Zijad Mehić sa novim firmama i matičnom Refresh produkcijom i dalje mogu konkurirati za novčanu podršku novim filmovima ako nisu snimili prethodne filmove ili vratili novac u iznosu od 1 milijun, 52 tisuće i 656 KM.

Emir Hadžihafizbegović u sukobu interesa?

Najglasniji zagovaratelj da se Žalici ponovno dodijele sredstva Fondacije za kinematografiju je sarajevski glumac Emir Hadžihafizbegović, visoki dužnosnik SDA.  Prema anonimnom dopisu koji je stigao u redakciju Hrvatskog Medijskog Servisa Hadžihafizbegović je u izravnom sukobu interesa i morao se kao član Upravnog odbora Fondacije za kinematografiju Federacije BiH izuzeti iz glasovanja o projektima Pjera Žalice što nije učinio. Naime, Emir Hadžihafizbegović direktor je Kamernog teatra 55 dok je Pjer Žalica predsjednik Nadzornog odbora spomenute kazališne kuće. Hadžihafizbegović u intervjuu Jutarnjem listu  kaže kako upravo priprema novi film s Pjerom Žalicom.

Pošiljatelj dopisa koji je stigao na redakcijski mail HMS-a želi ukazati na nepravilnosti u proceduri, tijekom rada Upravnog odbora Fondacije za kinematografiju kao i žirija koji je bio određen od Fondacije za ocjenjivanje filmskih projekata. Dopis kojega smo u posjedu, prema našim je saznanjima, također, dostavljen i članovima Upravnog odbora Fondacije za Kinematografiju.

Tekst žalbe Fondaciji za kinematografiju Federacije BiH prenosimo u cijelosti:

U dopisu upućenom Upravnom odboru Fondacije za kinematografiju FBiH stoji:

Poštovani, želio bih ukazati na određene nepravilnosti u proceduri, tokom rada upravnog odbora kao i žirija koji je bio određen od strane fondacije za ocjenjivanje filmskih projekata. Naime osnovni problem se očituje sa gospodinom Pjerom Žalicom koji je ocijenjen sa 106,76 bodova , a u direktnom je sukobu interesa sa gosp. Hadžihafizbegovićem jer se nalazi na poziciji predsjednika Nadzornog odbora Kamernog teatra 55 http://nap.ba/new/vijest.php?id=15025 (link za provjeru), gdje je gospodin Hadžihafizbegović direktor istog,a istovremeno je gosp.Hadžihafizbegović i član upravnog odbora fondacije za kinematografiju. Problem je i taj da je gospodin Žalica kao predsjednik Nadzornog odbora Kamernog teatra 55 bio uposlen od strane gospodina Hadžihafizbegovića na predstavi Tri Sestre, A.P. Čehova, https://www.oslobodjenje.ba/o2/kultura/pozoriste/premijera-predstave-tri-sestre-u-kamernom-teatru-55-399527 što direktno dovodi gosp. Hadžihafizbegovića u sukob interesa sa gospodinom Žalicom kada je u pitanju fondacija za kinematografiju.

Nadalje kao je gospodin Žalica predsjednik Nadzornog odbora Kamernog teatra 55, gospodin Hadžihafizbegović se trebao izuzeti od glasanja ili bilo kakvog drugog zauzimanja za gosp. Žalicu jer su u direktnom poslovnom odnosu, odnosno gosp. Hadžihafizbegović je subordinirani u ovom slučaju te postoji direktan konflikt interesa.

S tim u vezi ista stvar je i sa gosp. Jukićem kao I gosp.Jovanovićem koji su direktno subordinirani dekanu Akademije scenskih umjetnosti Sarajevo. Naime gosp. Žalica je dekan spomenute akademije https://www.asu.unsa.ba/index.php/ba/dekanat/slube (link za provjeru), dok je gosp. Jukić docent https://www.asu.unsa.ba/index.php/ba/nastavnici/docenti (link za provjeru), a gosp. Jovanović asistent na istoj akademiji https://www.asu.unsa.ba/index.php/ba/nastavnici/asistenti(link za provjeru). Spram ovoga I gosp. Jukić i gosp. Jovanović su u direktnom konfliktu interesa sa gospodinom Žalicom i morali su se izuzeti od glasanja kada je bio u pitanju projekt gospodina Žalice.

Također postoje problemi prilikom dodjele sredstava za projekt gosp. Nermina Hamzića. Naime gosp. Hamzić je viši asistent na Akademiji scenskih umjetnosti Sarajevo na predmetu režija, gdje su gosp. Jukić i gosp. Žalica docent i red.prof., a sa druge strane gospodin Jovanović je također kolega sa spomenute akademije te je također izložen direktnom utjecaju dekana akademije. Kao što možete vidjeti iz rezultata, uposlenici Akademije scenskih umjetnosti Sarajevo su dobili najmanje 570 000 KM sa fondacije za kinematografiju od svojih kolega koji su direktno pod poslovnim utjecajem gospodina Žalice, da li gospodin Žalica bio u mogućnosti da utječe kao predsjednik Nadzornog odbora Kamernog teatra 55 ili kao dekan akademije na svoje kolege.

Spram navedenih činjenica, molim Vas da se poduzmu mjere predostrožnosti koje će konzultirati nadležno tijelo zaduženo za provjeru Zakona o sukobu Interesa FBIH u ovakvim slučajevima, stoji u dopisu adresiranom na Fondaciju za kinematografiju Federacije BiH koji je dostavljen na redakcijski mail HMS-a./B. Galić/HMS/

 

- Advertisement -

14656 KOMENTARI

guest

14.7K Mišljenja
Najstariji
Najnovije Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Последняя новост

Budućnost Bosne i Hercegovine: Razgovor stručnjaka na dan Trumpove pobjede

U organizaciji Foruma za vanjsku politiku, Kluba Batina (Ideje.hr), u prostorijama Nezavisnog sindikata znanosti, održan je razgovor na temu...
- Advertisement -
- Advertisement -

More Articles Like This

- Advertisement -