Prva reakcija na fotografiju sa karnevala u Čapljini koja prikazuje postavku pokopa sačinjenu od tabuta, partizana, ustaša i imama i nišana sa imenom Željka K. došla je iz čapljinskog odbora Demokratske fronte i predjednika same stranke.
Podsjećamo, jučer su u Čapljini održane Velike maškare – Karneval fest 2018 koji je, po svemu sudeći, zadobio i popriličnu političku notu koja je naišla na veliko neodobravanje dijela javnosti.
![Foto: Bljesak.info](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/180211088.1_xl.jpg?v=2)
Jedna od atrakcija bio je tabut, karikatura Željka Komšića, zastava BiH te nišan na kojem je stajalo ime “Željko K.”.
Tabut na sceni čuvaju jedan partizan i jedan ustaša. Oba sa zelenim maramama, aludirajući tako na Komšićevu politički prošlost kada je u uredu držao portret parizana i ustaše. Tu je i imam koji valjda moli dovu za Komšića. Prilično jasna, trivijalna, frljićevska scena.
Također, na karnevalu se našla i lutka koja neodoljivo podsjeća na suca Carmela Agiusa (desni dio fotografije). Karnevalske lutke po običaju predstavljaju simbole onoga “lošeg” i na kraju festivala one bivaju zapaljene.
Ne ulazeći u namjeru da branimo ili hvalimo čapljinske Frljiće, tek da napomenemo, kako sarajevski mediji, kao da nisu navikli na karnevalsku kulturu u BIH, koja je dio zapadnog kulturnog kruga, a korijene vuče zapravo u predkršćanskim paganskim običajima.
Čisto za napomenu, ranijih godina po Čapljini i Ljubuškom , dakle na prostoru “režima Dragana Čovića”, gorjeli su Čovići i Čovićevci, ismijavani HDZ-ovci i scenografija se bavila njima.
Radi se naprosto o karnevalu. I bilo bi lijepo da turistička zajednica Sarajevo malo više približi kulturu karnevala građanima našeg glavnog grada. Ako ih to uopće zanima naravno.
U svakom slučaju, hrvatska javnost u BIH smatra da hrvatski član predsjedništva u BIH treba biti netko tko razumije kulturu karnevala.