Reditelj Boris Miljković izjavio je danas u razgovoru za Fenu da je za osnovu dokumentarnog filma “Povratak kući: Marina Abramović i njena djeca”, koji će u subotu zabilježiti svjetsku premijeru na Sarajevo Film Festivalu, izabrao njenu izložbu “Čistač” jer ona predstavlja prvu retrospektivu koja nam poručuje da nije u pitanju kraj.
– Ona će to “počistiti” i spremiti se za dalje, što je posebno fascinanatno za osobu koja ima 74 godine a spremna je na nove, mladalačke podvige – rekao je Miljković.
Istakao je da je “čišćenje” koje ona sugerira posebno posvećeno mladim ljudima koji namjeravaju da se bave umjetnošću.
– Također je interesantna sudbina tih mladih ljudi koji su izabrali da slijede njen put i koji u biti, na kraju njenog života i postaju njena djeca – pojasnio je Miljković.
Dodaje da je Abramović počela produkciju kazališne predstave s Willemom Dafoem u Minhenu, koju je prekinula pandemija, pod nazivom “Sedam smrti Marije Kalas” jer je pronašla neku vezu između nje same i Marije Kalas. Osim toga, za 2021. je zakazano da Marina Abramović održi veliki performans u Kraljevskoj akademiji u Londonu, što je presedan jer se prvi put od 16. stoljeća pojavljuje jedna žena u toj instituciji i što dokazuje da se Marina i dalje kreće velikim koracima – kazao je Miljković.
Marina Abramović rođena je 30. listopada 1946. godine u Beogradu, u Jugoslaviji. Već od početka karijere u Beogradu, ranih 70-ih, krčila je put performansu kao vidu vizuelne umjetnosti, koristeći tijelo i kao subjekt i kao medijum. Istražujući fizičke i mentalne granice svog bića, izdržavala je bol, iscrpljivanje i opasnost, u traganju za emocionalnom i spiritualnom transformacijom. Živi i radi u New Yorku, a njeni radovi nalaze se u brojnim velikim javnim i privatnim kolekcijama širom svijeta.
Miljković je također prokomentirao i aktuelnu situaciju sa pandemijom, smatrajući da neće bitno utjecati na budućnost kinematografije jer će se ona prilagoditi i nastaviti funkcionisrati.
– Film se mijenja i s koronom i bez korone, pa se i stapa s nekim drugim formama i oblastima zbog čega se često pitam ko još gleda ovaj “evropski film” osim nas na festivalima – rekao je Miljković.
Priznao je da teško može da zamisli nekadašnju kino publiku s kokicama jer se to vjerovatno seli u domen televizije, dok će film vjerovatno postati franšiza nečeg drugog kao što svjedočimo da je Marvel posljednjih godina uzeo nišu koju je nekad imao čitav vestern.