Subota, 16 studenoga, 2024

Crkva uči da je Gospa imala oko 16 godina kada je rodila Isusa. Vidioci tvrde da je rodila sa 9 godina. Evo zašto…

Vrlo
- Advertisement -

MOSTAR – Katolička Crkva, prema knjizi Liber Pontificalis, već stoljećima slavi Rođenje Blažene Djevice Marije, ili Malu Gospu na datum 8. rujna i to  još od sedmog stoljeća, za pape Sergija I. Na Istoku, u Carigradu, slavlje je počelo nekoliko desetljeća ranije.

No, prema “Kronici ukazanja župe Međugorje”, u ukazanjima koja neki nazivaju navodnima, Blažena Djevica je poručila da joj je 2000. rođendan bio 1984. godine na datum 5. kolovoza.

Ovu tvrdnju prenio je tadašnji kapelan u Međugorju, o. Tomislav Vlašić, čovjek koji je kasnije 2008. godine izbačen iz Franjevačkog reda i iz svećeništva jer je skrivao da je dobio sina s jednom časnom sestrom koju je potom premjestio u Zagreb, kao i sina, a njoj naredio da o tome šuti.

Kroniku su pisali upravo taj Vlašić i o. Slavko Barbarić, a ona otkriva fascinantne i, da budemo iskreni, poprilično zbunjujuće detalje.

Prva čestitka za Malu Gospu, u samom Međugorju,  koja se slavi 8. rujna, dolazi iz 1981. godine. I sukladna je s naukom Crkve.

Vlašić u Kronici bilježi kako je mali Jakov čestitao Gospi rođendan 8. rujna, na što je ona bila vesela i potaknula djecu na ustrajnost u vjeri i molitvi.

Druga verzija, ona francuskog svećenika Laurentina, sadrži čak i detalj o Gospinu pojavljivanju s malim Isusom u Jakovljevoj kući.

Priča je to u kojoj Vicka čestita Gospi rođendan, držeći je za ruku, dok Jakov, posramljen, moli Vicku da o tome ne priča. Naravno, Vicka priča Laurentinu, a on bilježi.

U idućim godinama, čini se, rođendanske proslave su postale redovite. I sukladne su s naukom Crkve. Gospi djeca čestitaju rođendan 8. rujna. Ona je u svečanom ruhu, i zahvaljuje im se:

Godine 1982., Gospa je ponovo bila “posebno svečana”, no ovaj put bez posebnih poruka.

Godine 1983., ista slika – svečana, sretna, no bez poruka. Samo što su čestitke izostale, pa se postavlja pitanje – je li Vlašić i ovdje nešto namirisao ili su svi ostali jednostavno zaboravili čestitati?

I tako dolazimo do famoznog datuma: 5. kolovoza 1984. godine. “Gospa” mijenja datum svog rođenja.

Prema Vlašiću, Gospa je tada proslavila svoj 2000. rođendan, što znači da je rođena 16 godina prije Nove ere, ili, ako želite računati preciznije, bila je, prema Vlašićevom tumačenju devetogodišnja djevojčica kad je rodila Isusa. To je matematička gimnastika koju čak ni Međugorje ne može posve opravdati. Ali fanatici? Oni vjeruju u sve, pa i najapsurdnije izmišljotine.

Kronika bilježi dalje: 1984. godine, biskup Pavao Žanić odbio je priznati tu poruku, poručivši da “tu nema Gospe”. Poručio je Vlašiću da neće više razgovarati s vidiocima, jer je, prema njegovim riječima, s njima završio. No, unatoč biskupovom protivljenju, Vlašić nastavlja širiti svoje interpretacije, a mladi se pripremaju za proslavu posve novog datuma Gospina rođendana.

Međugorje na ovaj način mijenja povijest Crkve, pomiče cijelu novu eru unazad ili pak smanjuje godine Mariji u doba kad je rodila. Ukratko tvrde da se Bog obratio djevojčici od 9 godina kazavši joj da će roditi Isusa. Ovo su itekako ozbiljne tvrdnje koje će Crkva ikada moći prihvatiti. One su u smislu kršćanskog nauka potpuna hereza i ne mogu se inkorporirati u katolička učenja. Prema njima Sv. Josip, kao jako star muškarac kad je oženio “devetogodišnju” Mariju.

Prema kršćanskoj tradiciji i raznim apokrifnim spisima, Sveti Josip je bio znatno stariji od Blažene Djevice Marije. U nekim izvorima se spominje da je Josip mogao biti u svojim 30-im ili 40-im godinama kada se oženio Marijom, dok drugi apokrifni spisi, poput “Protoevanđelja po Jakovu”, sugeriraju da je bio i stariji, možda čak u 50-im ili 60-im godinama.

Međutim, Biblija ne daje točne podatke o Josipovim godinama, pa je pitanje njegovih godina više predmet teoloških spekulacija i kulturnih interpretacija.

Festival mladih, poznat kao Mladifest, postao je tada glavna scena proslave izmišljenog Gospina rođendana, počevši 1989. godine. Mladifest je brzo postao jedan od najvažnijih događaja u Međugorju, okupljajući mlade iz cijelog svijeta koji su dolazili čestitati Blaženoj Djevici.

Ukratko svi koji idu na Mladifest čine herezu prema učenju Crkve, radi se o desecima tisuća mladih koji nesvjesno podržavaju teoriju izbačenog fratara, Vlašića da je Gospin rođendan 5.8. a ne 8.9. Nesvjesno podržavaju izmišljotinu o devetogodišnjoj majci Mariji.

Godine 1991., fra Tomislav Vlašić još uvijek vodi cijeli tjedan festivala. A iako više nije službeno u Hercegovini, dolazi iz Italije da predvodi Mladifest. Njegov povratak u Međugorje, čak i nakon što je biskup Žanić zabranio takve aktivnosti, samo pokazuje koliko je snažno ukorijenjen njegov utjecaj. On ne poštuje odluku Crkve, ne pokorava joj se, krši zavjet koji je dao kao svećenik, o apsolutnom pokorstvu crkvenoj hijerarhiji. Radi se o temeljnom dijelu svećeničkog sakramenta. I i dalje obmanjuje narod. U to vrijeme Crkva ne zna za njegovu aferu s časnom sestrom, jer ju skriva.

Kronike dalje bilježe noćne molitve na Križevcu, svete mise uz izlazak sunca, te neprekidno klanjanje u kapelici na groblju. Sve to u čast novog Gospina “rođendana”. A dok mladi pjevaju pjesme Gospi, pojavljuju se novi elementi proslave, poput klanjanja u groblju i pjesama na hebrejskom. Čak je i mostarska klapa izvela svoju izvedbu, jer, kako drugačije proslaviti rođendan nego pjesmom “U boj” na planini.

Ali tu nije kraj. Svaki novi Mladifest donosi nešto novo, a Vlašić i Barbarić, kao neumorni organizatori, nastavljaju širiti ovu privatnu, nekonvencionalnu liturgiju, koja se kosi s tradicionalnim katoličkim naukom. Biskup Žanić možda je jednom obećao da će stati na kraj ovoj proslavi, ali do dana današnjeg, Mladifest živi, kao i izmišljeni rođendan, usred Hercegovine.

I tako, dok se Crkva službeno ograđuje od svih međugorskih ukazanja i poruka, mladi iz cijelog svijeta i dalje dolaze u Međugorje, vjerujući u ono što ni Crkva ni povijest nisu odobrile. Rođendanske torte, svečane haljine, molitve pod zvijezdama – sve to postaje dio jednog festivala koji je iznikao iz zablude i tvrdoglavosti, a traje već desetljećima.

Ako ste danas poštovatelj Isusa i Marije, i njihovog ovozemaljskog života, ako vam je stalo da od Marijinog života ne rade cirkus i ako javno istupite protiv ovog, u Hercegovini ćete osjetiti prijezir i izolaciju. Crkveni nauk je stavljen po strani dok se poštuje nauk Festivala. Nauk neke nove vjere koja nas uči da je Majka Božija bila devetogodišnja curica.

Ako se tome pobunite bit ćete proglašeni nevjernikom. Jer očito je da je ovdje neka nova vjera zavladala. Neka kojoj nije bitan stav niti biskupa niti Rima.

A ako baš budete tvrdokorni u ispravnom učenju Novog Zavjeta možda vas i otmu, i provozaju. Možda o vama snime film da ste KGB-ovac.

Baš kao što su to učinili biskupu Ratku Periću. Posljednjem mučeniku s ovih prostora.

Za sve one koji su se pitali, biskup ordinarijat Mostar još jednom poručuje: Crkva nije prihvatila ništa od međugorskih poruka, objava i ukazanja, osim što je službeno proglasila da se na temelju svih komisijskih istraživanja ne može ustvrditi da se radi o nadnaravnim ukazanjima ili objavama.

No, za Međugorje, izgleda, to nije kraj, nego samo – još jedna dvotočka.

- Advertisement -

11 KOMENTARI

guest

11 Mišljenja
Najstariji
Najnovije Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Последняя новост

Dva produžena vikenda u Županiji Zapadnohercegovačkoj

Županija Zapadnohercegovačka (ŽZH) uživat će dva uzastopna produžena vikenda, budući da su sljedeća dva ponedjeljka, 18. i 25. studenoga...
- Advertisement -
- Advertisement -

More Articles Like This

- Advertisement -