Published On: Sub, kol 14th, 2021

CENZURA JE U HRVATSKOJ KAŽETE ZABRANJENA? NEKIMA NE: Faktograf cenzurira Narod.hr zbog korištenja termina ‘provala’ u Thompsonovom slučaju

GONG-ov portal Faktograf.hr u novom pokušaju cenzure i smanjivanja dosega na Facebooku označio je članke Narod.hr-a kao “Netočne”. Riječ je o člancima: “Djeca u šoku – provala u kući Marka Perkovića Thompsona” i “Tko je čovjek s kojim je RTL-ova Danka Derifaj provalila kod Thompsona?”.

Najviše im smeta termin “provala”, tijekom opisivanja postupaka RTL-ove novinarke Danke Derifaj, snimatelja i susjeda obitelji Perković, Branka Miodraga, koji je od ranije poznat policiji vezano za švercersku aferu „Panama“.

Iste su vijesti označene kao “Netočne” i na službenoj Facebook stranici Marka Perkovića Thompsona.

Narod.hr poslao je žalbu, a ovdje je donosimo u cijelosti:

“Poštovani,

ne slažemo se s ocjenom koju je Faktograf.hr dodijelio Narod.hr-u na dva članka te je želimo osporiti.

Faktograf.hr 13. kolovoza ocijenio je kao “Netočan” sadržaj https://narod.hr/hrvatska/djeca-u-soku-provala-u-kuci-marka-perkovica-thompsona  i  https://narod.hr/hrvatska/tko-je-covjek-s-kojim-je-rtl-ova-danka-derifaj-provalila-kod-thompsona objavljen na Narod.hr. Referenca na provjeru objavljenu na Faktografu je tekst: https://faktograf.hr/2021/08/13/narod-hr-netocno-tvrdi-da-je-novinarka-danka-derifaj-provalila-u-kucu-marka-perkovica-thompsona/?fbclid=IwAR0ye5Aq97ZYVRQPTHlXYycleDWJLabV0i6zG4UFPuECOyLh6iMNCpSDZmY

Točnost dodijeljene ocjene osporavamo iz sljedećih razloga:

Predmetne članke je Faktograf.hr ocijenio ocjenom “Netočno” jer se ne slaže s konstatacijom Narod.hr-a da je došlo do provale  kod Marka Perkovića Thompsona, odnosno –  do penjanja po ljestvama kako bi se ušlo na privatnu, ograđenu terasu, preskakanja ograde, šetanja po privatnoj terasi koja se nastavlja na dnevnu sobu, i obilaska oko privatnog bazena.

Urednička politika Narod.hr-a je donositi točne i provjerene informacije. RTL-ova novinarka Danka Derifaj, snimatelj i susjed obitelji Perković, Branko Miodrag, od ranije poznat policiji vezano za švercersku aferu „Panama“  provalili su kod jednog od najpopularnijih hrvatskih pjevača.

Narod.hr donio je nekoliko činjenica iz kojih je jasno da je riječ o provali.

1. Objavili smo snimku nadzornih kamera na kojoj se vidi kojim putem je navedena trojka ušla na Thompsonov posjed. Dakle, to nisu učinili na vrata, niti uz dopuštenje popularnog pjevača ili njegove obitelji, nego nasilno, preskakanjem ograde, ometajući mir i privatnost obitelji Perković, dok su u kući bila sama, maloljetna djeca.

2.  Novinarka Derifaj tvrdi kako ih je “poveo predstavnik njihovih stanara, Branko Miodrag, jer je to bio jedini način da pokaže kako u stvarnosti sada izgleda njihov krov nakon što ga je Marko Perković Thompson pretvorio u svoje dvorište, iako se nalazi na susjednoj čestici od njegove”.

Kao prvo, to nije bio jedini način. Na Geoportalu je vidljiva cijela stambeno-privatna zgrada, RTL je mogao koristiti dron, a mogli su i ljubazno zamoliti g. Thompsona da ih kroz vrata svoje kuće i vrata svoje terase pusti da pogledaju što ih zanima. Kao drugo, Narod.hr objavio je dokumente koji dokazuju vlasnički slijed nekretnine ( kuća + terasa) u vlasništvu poznatog pjevača. Iz toga svega proizlazi da je Danka Derifaj, s Brankom Miodragom i snimateljem provalila kod Thompsona uznemirujući njegovu djecu, suprugu, cijelu obitelj.

Thompsonov susjed Branko Miodrag, prije 3 godine izgubio je spor protiv Thompsona  te je morao izaći iz prostora od više od 77 kvadrata koji je koristio kao teretanu. Pravdajući svoju provalu kod Thompsonovih, RTL-ova novinarka Danka Derifaj tvrdi da čestica na kojoj je Thompsonova terasa nije njegova, već od svih stanara, pa se onda ona, valjda, ima pravo penjati na “zajedničku terasu”-

Međutim, iz izvatka iz zemljišne knjige preuzetog iz Zemljoknjižnog odjela Split na dan 5. lipnja 2021. jasno stoji da je Marko Perković Thompson vlasnik 1/1 čestice na kojoj je njegova kuća (čestica 43/7) te da je isto tako vlasnik 339 kvadrata terase koja se nalazi ispred njegovog dnevnog boravka, a istovremeno je dio ravnog krova te stambeno-poslovne zgrade i nalazi se na drugoj čestici, 44/2(izvadak je moguće pogledati na linku https://narod.hr/hrvatska/ekskluzivno-ovi-dokumenti-dokazuju-da-derifaj-ne-govori-istinu-o-svojoj-provali-kod-thompsona ). U objavljenim dokumentima vlasništva tvrtke od koje je Thompson kupio nekretninu jasno je definirano na koji dio zgrade se odnosi njegovo vlasništvo – “na ravni krov”.

3. Osim obitelji Perković, na isti način su riješeni vlasnički odnosi (kuća plus terasa ispred nje) za sve 4 kuće koje se nalaze na vrhu stambeno-poslovne zgrade na Žnjanu. Na slici, koja je također javno dostupna na Geoportalu jasno se vidi da sve 4 kuće na vrhu imaju terase na drugoj zemljišnoj čestici (moguće pogledati na linku https://narod.hr/hrvatska/ekskluzivno-ovi-dokumenti-dokazuju-da-derifaj-ne-govori-istinu-o-svojoj-provali-kod-thompsona ).

Iz ovoga je jasno kako Derifaj nije bila na “novinarskom zadatku” na “zajedničkoj terasi” ili “krovu stanara” nego  na terasi i vrtu u privatnom vlasništvu jednog od najpopularnijih hrvatskih pjevača.

4. Policijska uprava Splitsko-dalmatinska u svom priopćenju navodi kako “nije zabilježila kazneno djelo teške krađe s provaljivanjem”.

“Policijski službenici u poslijepodnevnim satima na navedenom području postupali su po dojavi, izašli na teren, obavili potrebne provjere i razgovore, te iz svega provedenog nisu utvrđeni elementi prekršaja niti kaznenog djela koje se progoni po službenoj dužnosti”, stoji u odgovoru policije za Večernji list.

Netočno je da je policija rekla da nije bilo provale. Policija je utvrdila dvije stvari: da nije bilo “teške krađe s provaljivanjem” i da “nisu utvrđeni elementi prekršaja niti kaznenog djela koje se progoni po službenoj dužnosti”.

Provalom se smatra neovlašten ulazak i narušavanje nepovredivosti doma, a Državno odvjetništvo će procijeniti na temelju prijave Marka Perkovića je li došlo do kaznenog djela iz članka 141. Kaznenog zakona ili ne. U tom članku stoji: “Tko neovlašteno prodre u tuđi dom ili poslovni prostor ili zatvoreni ili ograđeni prostor koji pripada tom domu ili  poslovnom prostoru  ili se na zahtjev ovlaštene osobe otuda ne udalji,  kaznit će se kaznom zatvora do jedne godine. Sigurno je da procjenu RTL-a ili Faktografa  o tome ne možemo smatrati niti točnom niti  nepristranom.

Smatramo ovu prijavu Faktografa cenzurom portala Narod.hr i utjecajem na njegovu uredničku politiku, te pokušajem zaustavljanja informiranja javnosti o samovolji i nedopuštenom i nedopustivom ponašanju novinara. Javnost ima pravo dobiti točne informacije koje se temelje na snimkama i dokumentima o nepoštivanju nečije privatnosti i provali u nečiji životni prostor – tko god da je počinitelj.

Molimo da razmotrite razloge osporavanja i povučete ocjenu “Netočno”. Molimo vas za povratnu informaciju o uklanjanju ocjene. Kontaktirajte nas i za eventualna dodatna pitanja.

Srdačan pozdrav”.

Tko su ljudi koji rade na portalu Faktograf?

Portal Narod.hr godinama problematizira djelovanje GONG-ovog portala Faktograf koji umjesto provjerom činjenica, odnosno provjerom činjenične točnosti tvrdnji u javnom prostoru često bez argumenata cenzurira one vijesti koje im ne odgovaraju te time neopravdano kažnjava određene medije smanjenjem dosega njihovih vijesti.

“Svrha Faktografa je metodom fact-checkinga, koristeći pouzdane izvore, ocjenjivati točnost i utemeljenost tvrdnji naših političara i političarki, a kako bismo spriječili da se dovoljno puta izrečen neutemeljeni stav u javnom diskursu počne tretirati kao činjenica”, navode na svojim stranicama, ali to ih ne sprječava da se selektivno bave ocjenjivanjem vijesti.

Faktograf se u svom radu često fokusira na portal Narod.hr i upušta u ideološku ocjenu sadržaja. Negativnu ocjenu dobili su članci na temu komunističkih zločina, pobačaja, partizanskih mirovina, Greenpeaceao stvarnom broju pobačaja u Sloveniji, napada na Hrvate u Münchenu na Uskrs 2019., zatim Trumpu i liječnicima koji tvrde da postoji lijek za koronavirus, financiranju koalicije s Možemo od strane Emila Tedeschija te na kraju, Faktograf je cenzurirao Narod.hr zbog prenošenja mišljenja prof. dr. Matka Marušića o izvorima pandemije koronavirusa.

Glavni urednik portala Faktograf je Petar Vidov, njegova zamjenica je Sanja Despot, izvršna urednica Ana Brakus, a novinarke su Ana Benačić i Gabrijela Galić te urednica komunikacija Ivana Živković. Riječ je mahom o novinarima koji su radili na nekom od portala poput Indexa, Lupiga, N1 televiziji, Novom listu ili Novostima.

guest
nije obvezno
14.7K Komentari
Najstariji
Najnoviji Most Voted
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare
14.7K
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x