Previše je tih “vjerskih budala” otkad je zaživjela ova vehabijsko-selefistička ideja među bh. muslimanima, ističe Latić.
Nisam siguran hoće li institucije, državne i religijske, imati priliku uopće reagirati na ono što će im agresivni pripadnici vehabijske zajednice u budućnosti budu priređivali. Ovo predviđanje dr. Rešida Hafizovića, profesora na Fakultetu islamskih znanosti u Sarajevu, od prije pet godina, nakon terorističkog napada na Policijsku postaju u Zvorniku pokazuje se točnim.
Opasni i militantni vehabijski pokret u BiH stalno jača i omasovljuje se naočigled nadležnih državnih tijela odakle uglavnom stiže šutnja i tolerancija koja je lažna i služi za “mir u kući” i interese timova koji djeluju iz pozadine i vuku konce.
Obavještajno-sigurnosna agencija (OSA), shodno svojim ovlastima, redovito obavještava nadležne o onome što se događa u vehabijskoj zajednici i njezinom djelovanju. Umjesto da takve informacije, koje po pravilu nose oznaku tajnosti, budu povod za konkretnu akciju za osiguranje sigurnosti u državi, ostaju u ladicama, piše Dnevni list.
Zbog toga se i mogao dogoditi teroristički napad u kojem je u Policijskoj postaji u Zvorniku Nerdin Ibrić ubio jednog, a ranio dvojicu policajaca. OSA je na vrijeme uputila obavijest da je u suradnji s inozemnim obavještajnim službama došla do saznanja da se sprema teroristička akcija u BiH.
S druge strane, Islamska zajednica u BiH već godinama,tek ponekim priopćenjem za javnost, reagira na djelovanje, namjere i ciljeve vehabijskog pokreta i u tome se posebno isticao bivši reis Mustafa Cerić. Uostalom, zbog javno izrečene oštre kritike na račun vehabija, prof. dr. Hafizović dobio je prijetnje smrću, jedva je živu glavu sačuvao, a na sve to nadovezala se Islamska zajednica u BiH čiji je reis tada bio Cerić žestokom kritikom i napadom na Hafizovića zbog izjava o vehabijama!
– Svaki njihov napad u BiH je samo gori, smišljeniji i opasniji. Vehabijski militanti ne dolaze samo po našu djecu, to je faza koju su prevladali, sada dolaze po tapiju na ovu zemlju i njezine institucije, javno je upozorio prof. dr. Hafizović.
– To se najbolje vidi iz činjenice da oni na najdrskiji način iskazuju nepoštivanje prema pravosudnim institucijama, a državna tijela ne reagiraju i ne pomišljaju zaštititi ustavnopravni poredak naše zemlje. Da netko od tih pregrijanih vehabija nešto slično kaže ili uradi u Saudijskoj Arabiji, zemlji iz koje donose svoju doktrinu, javno bi mu na trgu odrubili glavu, dodao je Hafizović.
Otkud uopće pojam vehabizam? Radi se o pokretu koji se veže za islamskog učenjaka Muhammeda ibn Abdulvehaba u 18. stoljeću u Saudijskoj Arabiji, pa je iz njegovog imena nastao pojam vehabije. Njegovo učenje bilo je reagiranje na kolonizaciju muslimanskih zemalja i, prema mišljenju stručnjaka, ono tada nije bilo negativna pojava, ali samo dok je bilo ograničeno na Saudijsku Arabiju jer je inzistiralo na razvoju islamske civilizacije pod sloganom “vraćanje čistome islamu”.
Inozemne vehabije su se početkom rata uselile u BiH i krenule u ofanzivu na tradicionalne vrijednosti bh. muslimana koristeći slogan “povratak čistome islamu”. Dr. Adnan Silajdžić, profesor na Fakultetu islamskih znanosti u Sarajevu, nedavno je objasnio da vehabije u BiH nisu u stanju ni sebi, a kamoli tradicionalnim bh. muslimanima artikulirati putove islamske ili muslimanske modernosti:
– Ne možemo se vraćati unatrag, jer je to antiislamski stav, niti dopustiti da nam drugi sugeriraju modalitete izlaska iz višestoljetne krize. Tu zadaću moramo sami izvršiti. Po prof. dr. Silajdžiću vehabizam je itekako opasan i “ozbiljno je već razdvojio roditelje i djecu, duhovne poglavare i imame, profesore i studente, mahale, kvartove”.
– Ocjena da bh. muslimani žive krivovjerni islam je drska, bezobrazna i krajnje iritantna. Izrekao ju je Ebu Hamza, jedan od utemeljitelja vehabijske zajednice u BiH. On je rekao da muslimani u BiH ne žive autentični islam, da su ga upoznali s dolaskom vehabija, nego da žive komunistički, reducirani islam, pojasnio je prof. Adnan Silajdžić koji slovi za jednog od vodećih islamskih učenjaka u svijetu.
Vjerojatno nitko osim Obavještajno-sigurnosne agencije i njezinog ravnatelja Almira Džuve, a o tome su obavijestili nadležna državna tijela, ne zna koliko je vehabija u BiH pod imenom Ebu Hamza. Jedan od njih je i Pierre Vogel, samozvani islamski propovjednik. Vogel je bivši njemački boksač, primio je islam prije nekoliko godina, drži predavanja i često boravi u BiH.
Tijekom svojih predavanja o borbi protiv odlaska mladih u kriminal obvezno poziva da se “ponese dosta novca kako se ne bi išlo braći i sestrama u Siriju praznih ruku”.
– Islamska zajednica mora zabraniti pripadnicima vehabijske zajednice da agresivno postupaju prema imamima koji su do sada bili jako tolerantni prema njima. Vehabije nemaju pravo uznemiravati druge vjernike koji ne misle kao oni i nemaju pravo držati lekcije bh. muslimanima, stav je prof. dr. Silajdžića.
Upozorenja da bi vehabije mogle života stajati Bošnjake muslimane, definitivno imaju osnove jer, pojednostavljeno kazano, oni su zmija u njedrima bh. muslimana. Publicist Nedžad Latić, vrstan poznavatelj stanja i odnosa u Islamskoj zajednici u BiH, kaže da “s vehabijama nema zajedničke države Bosne i Hercegovine”.
– Znam, pokušat će naći izgovor i opravdanje za osobu koja je počinila teroristički čin u Zvorniku. Sigurno će se sumnjičiti i tražiti “prsti srpske Udbe” kao što je jedan ovdašnji alim iza ISIL-a vidio Mosad. Neću sporiti, jer su se zaista obavještajne službe, srpske i hrvatske, ali i drugih zemalja ubacile u selefističko-vehabijsku zajednicu u BiH i na Balkanu. Zatim će se tretirati kao “vjerske budale” poput onoga kojeg je, kako je sam kazao, sam vrag natjerao da pobije hrvatske povratnike. Ali, nešto je previše tih “vjerskih budala” otkad je zaživjela ova vehabijsko-selefistička ideja među bh. muslimanima, rekao je Latić i naglasio: Ne daj mi Bože živjeti u državi gdje su većina vehabije i mi (ostali) muslimani.