Published On: Sub, sij 10th, 2015

Ovako je Charlie Hebdo opisivao stanje u BiH

Deset uposlenika Charle Hebdoa ubijeno je u srijedu zbog prirode svog izražavanja. Pored francuskih, vjerskih i svjetskih tema, Hebdo se svojevremeno bavio i ratom u Bosni i Hercegovini.
Hebdoove karikature o Bosni od 1992. do 1996. godine osvrtale su se na tišinu Zapada. Novinari su koristili terapiju šoka kako bi bezbrižne građane Francuske obavještavali o tome šta se događa u našoj zemlji.

Broj 29, 13. siječanj 1993. 
Karikatura iz siječnja 1993. godine odnosi se na mašineriju silovanja u ratu u Bosni i Hercegovini.  Slika prikazuje vojnika koji siluje mnoštvo žena.
Umoran od zločina on koristi poznati slogan sa demonstracija iz 1969. godine “Halte aux cadences infernales” koji se odnosi na “Protivljenje paklenim normama proizvodnje”, aludirajući da “siluje više nego što može”.
Ironično i snažno, Charlie Hebdo skreće pažnju na izvještaje iz Bosne i Hercegovine koji su govorili o masovnim silovanjima koja su počinili pripadnici Vojske Republike Srpske.

Broj 127, 30. studeni 1994. 
Mjesec dana prije Božića 1994. godine objavljeno je 127. izdanje magazina na kojem je prikazana šokantna karikatura koja je prikazivala izlog sa dijelovima ljudskog tijela.
Iznad izloga piše “Igračke”, a dječak sa majkom pokazuje na trgovinu govoreći “E ovo sam baš tražio od Djeda Mraza”.
Ovaj broj Charlie Hebdoa objavljen je u vrijeme shopping groznice u Parizu, a bezbrižni Francuzi su u trafikama mogli vidjeti kako to izgleda trgovina u Bosni i Hercegovini, te što su djeca u BiH mogla očekivati – ništa osim najvećih strahota rata.

Broj 212, 10. srpnja 1996.
Tri dana nakon što su počela prva iskopavanja masovnih grobnica u Srebrenici i oko nje, a pod jurisdikcijom Međunarodnog kaznenog suda za bivšu Jugoslaviju, Charlie Hebdo objavio je izdanje koje je na naslovnici imalo nesvakidašnju karikaturu.
Na slici je prikazan turista sa svinjskim nosem dok leži na iskopanoj masovnoj grobnici u pijesku. Iznad nje stoji slogan iz studentskih protesta u Francuskoj iz 1969. godine “Sous les paves la plage” ili u doslovnom prijevodu “Ispod pločnika je plaža”.
Riječ je o satiričnoj metafori. Studenti su 1969. godine policiju gađali kamenim blokovima ispod kojih je bio pijesak. Podizanje kamena je simbolika podizanja “jadnog društva” ispod kojeg leži oslobađanje koje predstavlja pijesak.
Charlie Hebdo je iskoristio poznatu francusku metaforu na slučaju Srebrenice, gdje se ispod prividnog oslobođenja nalazi smrt – masovna grobnica.