Published On: Pon, pro 19th, 2016

OSTAJU LI BH KOMUNISTI BEZ NAJDRAŽE IGRAČKE: Trump vraća u red Radio Slobodnu Europu?

Premda je RSE nekada ovim narodima tu značila svjetlo demokracije, i ne samo zemljama Balkana nego cijeloj Istočnoj Europi, nakon rata su se u ovaj medij infiltirali oni protiv kojih se RSE desetljećima ranije uspješno borio – komunisti. Tako su bivši režimski novinari Jugoslavije postali najplaćeniji novinari na RSE dok je BH izdanje RSE-a premreženo šovinistima unitarizma i većinskog nacionalizma. Tako se na meti RSE-a našao i ovaj portal, koji je nazivan ustaškim, desničarskim, šovinističkim a njegov urednik na RSE je nazvan nit manje nit više nego “ustaškim konzulom koji zamjenjuje četničkog”. I malo koji slobodnomisleći intelektualac u BIH da se usudio kritizirati RSE. Jer RSE je na neki način dio ukupnog režima u BIH.
Premda je od prvog dana svog osnutka Poskok bio prvi antiustaški, antidesničarski  i antišovinistički portal u Hercegovini novinarki iz Sarajeva koja je uradila taj prilog nije se mililo upoznati s činjenicama.
Ukoliko biste optužili RSE u Sarajevu za klevetu, dobili biste odgovor da nisu registrirani u BIH i da im ne možete ništa. Dok oni svakome mogu sve.
Pravo na demant ne biste imali niti bi ovaj medij ikada ispoštovao bilo kakav novinarski standard objektivnog izvještavanja. Redovni komentatori i “ugledni analitičari” na RSE su danas tako listom sve režimski patuljci komunizma. Ljudi koji su rušili ljudska prava u komunizmu, ideolozi marksizma i režimskog samoupravljanja.
Kako se dogodilo to da su američki left progresivci postali regresivni nazadnjaci  i kako se dogodilo da su tako naivno nasjeli na komunističku priču najzadrtijih komunista u BIH malo kome je jasno. No razvidno je da današnja postava RSE-a z Praga, te ljude i dalje gotivi kao demokrate, premda je komunistima demokracija potpuno stran i nepoznat osjećaj. Štoviše oni čak i nisu krivi što govore i pišu to što pišu budući da nisu u stanju percipirati minimume demokracije.
Osim što se bavi komunisitčkom propagandom odlazeća postava RSE-a u Pragu voli sudjelovati u pritiscima na češke vlasti, i prikupljanju peticija, recimo protiv odluka BH Predsjednštva u diplomatskom kadroviranju, i to  ako saraj unitaristi tu istu diplomaciju proglase neprihvatljivom za Čaršiju.
Tako se nekada slavni radio sveo na medijsko oružje u rukama jedne male uske i uskoumne grupice ljudi. Ne i cijelog Sarajeva, da ne generaliziramo.
Tužna priča, nekada velikog medija. Je li moguće da će upravo Trump ovom radiju vratiti slavu kakvu zaslužuje?

Trump preuzima državne medije i proračun od 800 milijuna dolara

Novoizabrani američki predsjednik Donald Trump uskoro će naslijediti moćnu medijsku organizaciju koja bi mogla poslužiti kao propagandni medij za Trumpa koji već godinama najavljuje pokretanje vlastitog medija. Naime, zakopano na 1.404. stranici zakona o državnoj obrani stoji jedan članak koji ukida nestranačko tijelo koje upravlja Broadcasting Board of Governors (BBG). Iza nepoznatog naziva kriju se hrvatskoj publici poznata imena kao što je Radio slobodna Europa, ali i Voice of America, Radio Free Asia te Middle East Broadcast Networks. Odsad će, umjesto stranačkih predstavnika, BBG-om upravljati samo jedna osoba koju imenuje američki predsjednik, piše Politico.
 
Uz nedavne promjene mandata BBG-a koje su dopustile emitiranje i američkoj publici, dat će Trumpu neviđenu razine kontrole američkog predsjednika nad jednom medijskom kompanijom u zemlji i svijetu. Stotine milijuna gledatelja Sve se svodi na to da će Trump, barem neizravno, upravljati medijima s godišnjim proračunom od 800 milijuna dolara i publikom od 278 milijuna osoba. Ljudi odlično upoznati sa svime time nisu nimalo zadovoljni. Demokratski predstavnik u upravljačkom tijelu BBG-a Michael Kempener kaže: “Kongres je nehotice dao Trumpu kontrolu nad svim američkim medijima. Niti jedan predsjednik ne bi smio imati takvu moć”. REUTERS Brojni vladini službenici kažu da je najveći problem to što bi čak i Trumpovi saveznici mogli imati velik utjecaj na BBG. U prvom redu tu je riječ o Stephenu Bannonu, šefu notornog desničarskog portala Breitbart. Dužnosnike brine i da će doći do velikih promjena u odnosu BBG-a prema Rusiji.
Uzevši u obzir da je Radio slobodna Europa desetljećima služio kao antisovjetski medij, razumljivo je da se pojavila takva zabrinutost. Štoviše, postoje i specifični mediji u sklopu BBG-a kao što je CurrentTime koji je pokrenut prije dvije godine specifično kako bi pružio alternativu ruskoj propagandi Suptilniji utjecaj medija Ranije spomenutim izmjenama zakona iz 2013. godine omogućeno je medijima u sklopu BBG-a emitiranje unutar SAD-a, ali stručnjaci upozoravaju da je njihov utjecaj znatno suptilniji.
Mnogi američki mediji prenose sadržaj nastao u BBG-u, a najpopularniji je Voice of America koji donosi priče iz svih dijelova svijeta. Ed Royce, zastupnik u Kongresu koji je i progurao promjene na čelu BBG-a kaže da je upravljački odbor postao beskoristan. “Naše agencije pomogle su u rušenju Željezne zavjese točnim i brzim izvještavanjem, ali danas su izgubile te sposobnosti”, rekao je Royce u kratkoj izjavi nakon donošenja promjena zakona.