Njemački mediji: “Šest muškaraca i žena su raznijeli plinovod, uzeli su jahtu… Povezani su s Ukrajinom”


Nakon što je New York Times objavio da je sabotažu plinovoda Sjeverni tok izvela  proukrajinska skupina, sličnu priču je objavio sinoć i njemački javni servis
ARD, koji je ovu temu istraživao u suradnji s još nekoliko njemačkih medija, uključujući i tjednik Die Zeit.

“Njemački istražni organi očito su napravili iskorak u rješavanju napada na plinovod Sjeverni tok. Nema dokaza tko je uzrokovao razaranje – ali ima tragova. Vode u Ukrajinu”, navodi ARD.

U noći 26. rujna 2022. godine eksplozijama su uništena tri od četiri kraka plinovoda Sjeverni tok 1 i 2 na dnu Baltičkog mora. Rusija je od početka negirala umiješanost u tu akciju.

Istražitelji identificirali jahtu kojom je izvedena sabotaža

ARD sada javlja da su njemački istražitelji – istragu vodi njemačko Državno odvjetništvo – uspjeli identificirati brod koji je navodno korišten za tajnu operaciju sabotaže plinovoda. Navodno je riječ o jahti iznajmljenoj od tvrtke sa sjedištem u Poljskoj, koja je u vlasništvu dvojice Ukrajinaca.

Prema istrazi, tajnu operaciju na moru izveo je tim od šest ljudi – pet muškaraca i jedna žena. Grupa se sastojala od kapetana, liječnice, dva ronioca i dva ronilačka pomoćnika koji su transportirali eksploziv na mjesto zločina i tamo ga postavili. Nacionalnost počinitelja i dalje je nejasna, a istražitelji misle da su koristili profesionalno krivotvorene putovnice za koje se tvrdi da su služile i za iznajmljivanje broda.

Tragovi eksploziva

Jahta je navodno isplovila iz Rostocka 6. rujna 2022. godine. Oprema za tajnu operaciju prethodno je u dostavnom kamionu prevezena u luku. Istražitelji su nakon toga ponovno uspjeli locirati jahtu sljedeći dan u Wiecku, a kasnije i na danskom otoku Christiansø sjeveroistočno od Bornholma. Jahta je onda vraćena vlasniku u neočišćenom stanju, a istražitelji su kasnije uspjeli otkriti tragove eksploziva na stolu u kabini.

Zapadne tajne službe su nedugo nakon eksplozije imale dojavu da je ukrajinski komandos odgovoran za uništenje, javlja ARD. Nakon toga, navodno je bilo dodatnih obavještajnih naznaka da bi proukrajinska skupina mogla biti odgovorna. Nema dokaza da su u operaciju bili uključeni ukrajinski predsjednik Volodimir Zelenski i njegova vlada.

Nema dokaza za false flag operaciju

Istražitelji još nisu uspjeli otkriti tko je naručio osumnjičenu skupinu počinitelja. U međunarodnim sigurnosnim krugovima ne isključuje se da bi se moglo raditi i o false flag operaciji. To znači da su namjerno ostavljeni tragovi koji upućuju na Ukrajinu kao krivca, no istražitelji očito nisu pronašli dokaze koji potvrđuju takav scenarij.

ARD i medijski partneri su razgovarali ne samo s njemačkim istražiteljima, već su dobili informacije i iz istraga o sabotaži Sjevernog toka koje provode druge države, poput Danske, Švedske i SAD-a.

Njemačko državno odvjetništvo je odbilo dati komentar na upit ARD-a, dok je Ukrajina ponovno naglasila da nema veze s napadom na plinovod.

New York Times je već objavio, pozivajući se na anonimne izvore u američkim obavještajnim službama, da je napad na Sjeverni tok izvela “proukrajinska skupina”, ali se i dalje ne zna tko je naredio i platio uništenje plinovoda u Baltiku.