Bliži se 3. Mostarski strip vikend. 20. i 21.10.2018. godine ćemo se opet imati priliku družiti s domaćim i internacionalnim strip autorima u prostorijama Galerije Katarine Hrvatskog doma Herceg Stjepan Kosače.
Organizator festivala je Udruga Klub MoStrip.
Klub je osnovan krajem 2015. godine od strane nekolicine strip entuzijasta s ciljem promocije stripa kao medija te grane umjetnosti. Radom naše udruge nastojimo maknuti strip sa kulturne margine gdje se danas nezasluženo nalazi.
Iza nas je već nekoliko uspiješnih projekata što festivala (Prvi mostarski strip vikend (2016. godina) i Drugi mostarski strip vikend (2017. godina), što radionica (dvije strip radionice za osnovnoškolce, radionica za srednjoškolce te radionica za djecu i mlade sa posebnim potrebama održanih u 2017 godini).Svojim djelovanjem smo, sudeći po reakciji javnosti, definitivno uspjeli animirati okolinu za kulturu stripa. Nošeni pozitivnim kritikama ove godine kroz nekoliko projekata nastavljamo sa našim djelovanjem.
Ove godine dolazi 13 gostiju iz Italije, Španjolske, Sjeverne Irske, Hrvatske, Srbije, Crne Gore i BiH. Tako će grad na Neretvi posjetiti Claudio Castellini, Aleksa Gajić, Dražen Kovačević, Enis Čišić, Filip Andronik, William Simpson, Leonid Pilipović, Luka Cakić, Borislav Maljenović, Milorad Vicanović Maza, Pasquale Frisenda, Paulo Bisi i Renato Vladimir Renky
Što se tiče gostiju moramo spomenuti i činjenicu da će i ove godine kao što je bilo i za prethodne dvije, svi naši specijalni gosti uraditi plakate sa motivom grada Mostara. Čime ćemo još jednom staviti Mostar ,Bosnu i Hercegovinu na mapu strip događanja u svijetu. Sve ovogodišnje goste ćemo predstaviti u nastavku ovoga projekta.
Datum održavanja manifestacije je 20. i 21. listopada 2018. godine u prostorijama Hrvatskog doma Herceg Stjepan Kosača. Svečano otvorenje je 20. listopada u 12h.
Gosti Trećeg mostarskog strip vikenda
CLAUDIO CASTELLINI
Ovaj sjajni Talijan svoju ozbiljnu crtačku karijeru započeo je krajem ’80-ih radom na serijalu Dylan Dog, u epizodama “Opsjednuta kuća” (DD 30) i “Horror Paradise” (DD 48), a potom je 1991., također za izdavačku kuću Sergio Bonelli Editore, nacrtao “Specijalnog agenta Alfe”, prvi broj redovnog Nathana Nevera, te zatim i sve naslovnice do originalnog broja 59 (1996.) + prvih pet naslovnica Nathanovih specijalaca te onu za prvi almanah istog junaka.
Paralelno s radom za SBE, Castellini od početka 1990-ih radi i za američko tržište, a od 1996. do 2007. u potpunosti mu se posvećuje.
Silver Surfer, Spiderman, Batman, Conan, Fantastic Four, Wolverine, Star Wars, Thor itd. tek su neki od serijala na kojima je ovaj talijanski virtuoz radio u svojoj “američkoj” karijeri, no nakon toga se odlučuje na drastičan zaokret te napušta svakodnevnu stresnu borbu s rokovima i odlučuje se za mirniji život o kojemu ćete moći nešto više doznati u Mostaru za vrijeme Trećeg Mostarskog strip vikenda .
ALEKSA GAJIĆ
Aleksa Gajić je rođen u Beogradu 20. 05. 1974.
Diplomirao na FPUD u klasi prof. Rastka Ćirića , kolor strip albumom ” Technotise “.
Od 1996 do 2006 . stalni je suradnik Politikinog Zabavnika ( a poslije toga povremeni ) . Od 2000. radi za izdavačku kuću ” Soleil ” iz Francuske , i od tada je objavio 6 kolor albuma ( objavljenih u još 8 zemalja ).
U Srbiji je osim ovih albuma objavio i album “Technotise” kao i kolekciju kratkih stripova ” U Šrafovima” , “Skrepbuk” i “Pljosnati strip” .
Ilustrirao je više knjiga u suradnji sa raznim izdavačima ,surađivao također sa brojnim časopisima i magazinima kao ilustrator .
Autor je nekoliko ekonomsko propagandnih spotova kao i više muzičkih video spotova , i niza reklamnih pamfleta , flyer-a , novinskih oglasa i reklama , kalendara , plakata , storyboard-ova , itd …
Učesnik više kolektivnih izložbi , te autor četiri samostalne (najznačajnija 2005 u muzeju primenjene umetnosti ).
Od 2006 . do 2009 . radio je na svom prvom dugometražnom animiranom filmu ” Technotise – Edit i ja ” . Film je prikazan na preko 20 festivala , i višestruko je nagrađivan.
U naredne dvije godine ponovo radi za Francuskog izdavača , ovaj put “Quadrantes Solaire” sa dvodijelnim albumom ” Drakko ” .
2013. još jednom se okušava u animaciji , ovaj put sa kratkometražnim filmom “Uspon i pad umetnosti “.
U međuvremenu radi na konceptualnom projektu “Čudesni stripovi ” , u okviru kog su nastali i ” U šrafovima ” , “Skrepbuk ” , ” Pljosnati strip “, objavljeni od strane System Comics-a , kao i nagrađeni ” Kameni strip ” i ” Premotavanje ” .
Od 2015 . sa istom skupinom ljudi radi svoj drugi dugometražni animirani film ” Technotise – Prorok 1.0 ”
Borislav Maljenović
Borislav je rođen 1983 godine u Doboju, u Bosni i Hercegovini. Od dobi od pet godina, knjige, stripovi, filmovi i TV emisije igraju važnu ulogu u njegovu umjetničkom razvoju. Unatoč tome što je bio velik ljubitelj likovne umjetnosti, izabrao je studirati književnost na Filozofskom fakultetu, Odjel za engleski jezik i književnost. Diplomirao je 2008 godine. Danas živi i radi u Doboju.
Kad ne radi kao profesor engleskog jezika, Borislav se neumorno usavršava, uvijek se nada i trudi sve dalje širiti svoje umjetničke vještine.
Njegov prvi profesionalni rad, “Barmaid of Destiny”, napravljen s Aljošom “Voidexperiment” Tomić scenarijem Nine Blažević i “The Piece”, također u suradnji s Aljošom “Voidexperiment” Tomić, objavljeni su u stripovskom časopisu “Parabellum”
Borislav je sudjelovao u brojnim izložbama i stripovima.
Godine 2012. osvojio je nagradu “Najbolja ilustracija” na XIV. Sastanku autora komičara u Leskovcu, Republika Srbija. Godine 2013., na istom stripu, njegov i Aljošin strip “Ozbiljni slučaj pakla” dobio je nagradu “The Best Scenario”.
PAOLO BISI
Paolo Bisi je rođen u Pacienzi 27.09.1964 godine . Osvojio je strip natjecanje u Pratu u Italiji 1981. Ipak je prošlo nekoliko godina prije nego što je profesionalno počeo da se bavi crtanjem stripova . Nakon stjecanja diplome na Umjetničkom institutu Parme, Bisi je radio kao slobodni storyboarder za nekoliko oglasnih agencija u Milanu između 1987. i 1993. godine.
Vratio se stripu 1992. godine kada je „Granata Press” objavila kratku priču koju je stvorio s scenaristom Marcellom Toninellijem, “La Casa dei Fantasmi”, u njihovom Dark Magazineu. Zatim je radio s pokojnim scenaristom Adeom Caponeom na ‘Requiem’ (Intrepido i Liberty izdavači, 1995) a također je nacrtao i dvije priče za ‘Lazarus Ledda’ u izdanju Star Comicsa.
Bisi se pridružio likovnom osoblju Sergija Bonelli Editore prvenstveno radeći na serijalu ‘Mister No’ (1996-2005) i u tom periodu je nacrtao šest brojeva , a gašenjem toga serijala prešao je u Zagorovu ekipu crtača te je dosada nacrtao sedam brojeva .
Od ostalih radova bitno je istaknuti seriju od tri knjige o serijskom ubojici Charlesu Mansonu s Cédricom Rassatom koju je uradio za francuskog izdavača Glénat između 2008. i 2010. godine.
Odlikuje ga jako detaljan i oku ugodan crtež ,a samim tim što je radio i radi na najpopularnijim junacima na ovim prostorima Zagoru i Mister Nou ne sumnjamo da će biti onih kojih će htjeti crtež od ovoga majstora stripa na predstojećem 3 Mostarskom strip vikendu…
PASQUALE FRISENDA
Pasquale Frisenda je rođen 8. siječanja 1970 godine u Milanu
1986. stječe diplomu s tečaja ilustracije i stripa Castello Sforzesco. Nekoliko godina kasnije, zahvaljujući kontaktu sa Studio Comix Carla Ambrosinija, Giampiera Casertana i Eneje Riboldija (koji mu je sredio kolega Pasquale Del Vecchio s kojim je pohodio tečaj) započinje suradnju s revijom Cyborg u Star Comicsu i radi unutarnje ilustracije na prva tri izdanja revije. Započinje također i rad na svojem prvom crtačkom radu, odnosno stripu pod nazivom Tenebra, po scenariju Michelea Masiera.
Veliki skok događa se 1992. godine, kada ulazi u tim crtača proslavljenog Kena Parkera u Ken Parker Magazineu. Naime, u razdoblju rada za reviju Cyborg, Frisenda je saznao da Berardi i Milazzo (još 1991.) spremaju ponovno raditi svog Parkera za kioske.
Šalje testne četiri table – bez nekih velikih nadanja – i već ubrzo dobiva poziv na suradnju od samog Milazza, kojega su te 4 crno-bijele table baš zainteresirale. Preseljava se u njihov studio u Chiavari, te zajedno sa svojim suradnicima Goranom Parlovom, Massimom Bartolottijem, Giuseppeom Barbatijem i Laurom Zuccheri stvara nove nastavke Kena Parkera. Prva epizoda koju stvara u suradnji s Milazzom jest I selvaggi (Divljaci), koja je objavljena u julu ’92. godine u 2. broju Ken Parker Magazina. Zaokružuje svoj rad za Ken Parker Magazin na ukupno 12 epizoda.
U SBE započinju novi horor-western serijal Magični Vjetar Gianfranca Manfredija, te se Frisenda prebacuje u njegov tim crtača. Tu mu je ukazana velika čast crtanja naslovnica za serijal, koje je crtao od 1999. do 2003. U ukupno 8 godina rada na Magičnom Vjetru nacrtao je 15 epizoda i 44 naslovnice.
Trenutno crta nove epizode Texa Willera, nakon što je završio “Patagoniju”, specijalni broj Texa u velikom formatu (tzv. Texone tj. gigant).
WILLIAM SIMPSON
William Simpson je rođen u ožujku 1960. godine u gradu Londonderrryu je sjajni autor stripova i već legendarni story board umjetnik najpoznatije TV serije na planeti „Game of Thrones”! Will Simpson nam dolazi iz Belfasta, u Sjevernoj Irskoj i preko sedamnaest godina je radio na kultnim stripovima najvećih svjetskih izdavačkih kuća kao što su Marvel, DC i 2000AD. Crtao je Batmana, Transformerse, Hellblazera, Judge Dredda, Osmog putnika, Indijanu Jonesa i mnoge druge junake. Nakon tranzicije u svijet filma, radio je story board i concept art za filmove kao što su kultni „Reign of Fire” i „Your Highness”. Od početka snimanja serijala „Game of Thrones” glavni je story board umjetnik te suradnik na vizuelnim detaljima kao što su kostimi, oružja, dvorci, kočije, a potpuni je autor izgleda mističnog „trookog gavrana.” Za svoj rad na ovom serijalu Will Simpson je dobitnik mnoštva najprestižnijih nagrada
LUKA CAKIĆ
Luka Cakić je mladi, perspektivni, crnogorski strip autor. Rođen je 1990. u Cetinju, ali je cijeli život proveo u Podgorici gdje i trenutno živi i radi.
Crtanje ga je opčinjavalo već od mladih nogu, a ljubav prema stripovima i grafičkim novelama se pojavljuje sa prvim čitanjem Škorpiona Enirica Marinija. Iako se u to vrijeme nije aktivno bavio crtanjem u tom trenutku se je u njemu pojavila želja da i sam izrazi priču na taj način, kroz medij stripa, te možda nekada u budućnosti i sam postane strip autor.
Luka je veliki filmofil te je, uz druge stripove i grafičke novele, veliki utjecaj na njegov rad imao i film. Osobito ističe filmove Zvjezdana kapija i Conan koji su na njega kao dječaka ostavili jak dojam te utjecali na njegovu maštu i odredili kakve svjetove i junake koje želi stvarati.
Kakav je Luka lik govori i izjava njegove prijateljica koja je navela: “Njemu dajte olovku i papir, i njemu je zivot ispunjen”. I sam Luka kaže da je crtanje nešto u čemu se je uistinu pronašao te da ga je crtanje definiralo kao osobu i duboko mu odredilo život.
Crtanjem se aktivno počinje baviti 2011. godine. Nakon odgledanog filma Bande New Yorka u njemu se je pojavila želja da napravi portret jednog od glavnih glumaca. U tom trenutku crtanje postaje njegov glavni hobi. Godinu za godinom, crtajući portrete, došao je do točke kada je poželio pomaknuti svoje granice te se počinje aktivnije zanimati za ljudsku anatomiju i ilustracije. Sam navodi kako su realizam i ljudi ono što najviše voli da prikazuje u svojim radovima te da ljudi sami predstavljaju priču i stalna su mu inspiracija. Iz tog razloga toliko pažnje posvećuje samom crtanju likova, odjeće na njima i sitnih detalja koji sami po sebi puno govore i otkrivaju.
Prve ilustracije i prvi projekt je odradio 2014. godine za knjigu Razbojnik i dijamant. Ističe i rad na ilustracijama projekta MyLife koje su poslužile za izradu razglednica čiji je cilj bio skrenuti pozornost na ljude i stanje u Siriji. U međuvremenu se počinje baviti koncept artom, ilustracijama i stripom te pošinje raditi kao freelancer.
Od mnogobrojnih projekata na kojima je radio ističe:
“On The Edge of Knight” autor Anthony Phills
“Drake’s Plate” autor Steve Rubin
“Bridge to Alycone” autor Kevin Russell
“The Retreat to Avalon” (prva knjiga) autor Sean Poage, sa kojim nastavlja saradnju na trilogiji, tj na preostale dvije knjige
Dizajn karata za društvenu igru “Katan” za Ben Kissingera
System comics – Linije fronta – peta knjiga (forzec, i kratak strip na scenarij Milenka Mišića pod nazivom Novi vijek)
System comics – ilustracijom za knjigu “Torpedo”, 15 priča pisanih od Abulija koje ce pratiti ilustracije mnogih domaćih autora (trebala bi izaći ove godine)
2017. godine na “Danima Nauke”, pod pokroviteljstvom ministarstva nauke u Podgorici, izlaže seriju ilustracija rađenih za projekat “Lovcen”
Trenutno radi na projektu “Crestfallen” kojeg navodi kao osobno najdraži projekat na kojem je do sada radio. Radi se o njegovom osobnom projektu na kojem radi u suradnji sa scenaristom iz Švedske Kris Dybeckom. Radi se o stripu iz žanra epske fantastike koji je prošao jako uspješno na Kickstarter platformi. U planu su i nastavci priče, kao i knjiga koja bi trebala pratiti istu tu priču iz stripa.
Od nagrada treda izdvojiti drugo mjesto 2016. godine za rad u formi kratkog stripa na temu “Kafanski život” u Herceg Novom te nagradu za strip “Novi Vijek” od strane System Comicsa.
FILIP ANDRONIK
Sa Filipom bi u Mostar trebao doći i najpoznatiji bosanskohercegovački superjunak Amnezija (barem se nadamo da će se sjetiti i doći, što sa Amnezijom nikada nije sigurno).
Filip nagrađivani je strip crtač iz Sarajeva.
Kao strip ilustrator radi već više od osamnaest godina a njegovi radovi, u formi stripa ili ilustracija, objavljivani su u Bosni i Hercegovini i inostranstvu.
U svojim radovima prati dva stila – “karikaturalno-humoristični”, u kojem je poznat po stripu “Amnezija, superjunak s problemom sa pamćenjem”, te “realni” kojim, uz kolegu Senada Mavrića, ilustruje scenarije za izdavačku kuću “Delcourt” iz Francuske.
Već dugi niz godina svoje znanje i iskustvo stvaranja stripova prenosi na nove generacije u radionicama sa djecom.
Po njegovim crtežima animirani su spotovi grupe Dubioza Kolektiv “Kažu” i “Rijaliti”.
Kada ne crta stripove, bavi se stand up komedijom.
LEONID PILIPOVIĆ-LEO
Stripom se počeo baviti još u osnovnoj i srednjoj školi pod jakim uticajem tadašnje Zagrebačke strip scene pod imenom “Novi kvadrat”, koju su činili Kordej, Ilić, Zimonjić,… U početku objavljivao uglavnom po lokalnim fanzinima (Trt, Stroj, Ples Slomljenog Dupeta Na Vetru, Šuljev Zabavnik, Meteor…) Prvi ozbiljni strip objavljen u časopisu Mladost,1988. Kasnije, objavljivao po strip časopisima kao što su Patak, Tron, Striper, Patagonija, Stripoteka…Učestvovao na međunarodnim strip projektima sa anti-ratnom tematikom: “The Dignity Of A Human Being is Vulnerable”, “Signed by War”, i “Sperminator”, zidni strip magazin “AUT!” #3 (AWA, 1996) zajedno sa Edmondom Spiertsom, Peterom Pontiacom, Marselom Ruitersom (Holandija), Aleksandrom Zografom i Wostokom (Srbija)…Kratke strip kaiševe objavljivao jedno vreme u subotičkim “Danima”.
Zajedno sa Darkom Kovačevićem-(Kowalsky), autor je kultnog strip kaiša “What’s New In Da Zoo?” koji je skoro dve godine izlazio u nedeljnom kulturnom vodiču,
popularnom subotičkom “Flash”-u (gde je bio grafički urednik). Od 2004. profesionalno se bavi stripom.Za francusku izdavačku kuću Guy Delcourt nacrtao dve epizode (4. i 5.) serijala “L’ Histoire Secrete” scenariste Jeana Pierrea Pecaua. Završio serijal pod nazivom „Le Grande Jeu” istog scenariste (6 epizoda). Uporedo, za „Soleil” završio serijal “Ravermoon” scenariste Sylviana Corduriea (3 epizode). Za Delcourt nacrtao jednu epizodu serijala „Jour J” (J. P. Pecau i Fred Duval) a trenutno za istu kuću radi na novom naslovu „Dragons”(J. P. Pecau)
Stripovi su mu licencno objavljivani u SAD, Holandiji, Nemačkoj, Španiji, Italiji i Hrvatskoj
S ponosom možemo reći da će na Trećem mostarskom strip vikendu biti prisutni „kumovi festivala” naime s nama će ponovo biti gosti s Prvog Mostarskog strip vikenda …
MILORAD VICANOVIĆ -MAZA
Živi i radi u Laktašima, jedan od najuspješnijih domaćih strip autora na europskoj sceni i organizator Salona Stripa u Laktašima. Prvi rad objavljen mu je u sarajevskim “Našim danima” 1985. godine. Profesionalno se počinje baviti stripom 2010. godine kada započinje rad na svom prvom strip albumu za francuskog izdavača Soleil. Karta za Francusku mu je bila rad na dva albuma iz serijala “Vekovnici” u izdanju System Comicsa. Trenutno radi na serijalima Wunderwaffen, Jour J i USA uber alles. Zahvaljujući izuzetno visokoj produktivnosti, a zadržavajući kvalitetu crteža vrlo brzo se probio kao jedan od vodećih crtača spomenute izdavačke kuće. Wunderwaffena je do sada u Francuskoj izašlo 9 albuma, a kod nas prva dva u integralnom izdanju udruge “Devete dimenzije”. Radi se o vrlo popularnom serijalu koji za sada, osim kod nas, izlazi i u Francuskoj, Nizozemskoj, Njemačkoj, Italiji i Japanu. Za nadati je se da će i ostali serijali biti objavljeni kod nas, u što skorije vrijeme.
DRAŽEN KOVAČEVIĆ
Rođen je u Zagrebu 1974. godine. Osnovnu i srednju školu završio je u Gračacu. Po završetku građanskog rata u Hrvatskoj, zajedno sa obitelji seli se u Srbiju. U Beogradu upisuje Akademiju primijenjenih umjetnosti. Tijekom studija surađivao je s Beogradskim opozicionim časopisom “Danga”, koji je kritizirao Miloševićev režim. Tijekom te suradnje objavio je nekoliko karikatura i stripova. Sa stripom “Točak” osvojio je prvo mjesto na natjecanju neafirmiranih strip autora održanom 2000. godine u Angulemu u Francuskoj, u organizaciji autorske kuće Glenat. Ovaj događaj označava i start njegove profesionalne karijere. U suradnji s Glenatom objavio je četiri knjige u serijalu “Točak”. Nakon toga je zamijenio Christian Hojgaarda u seriji “La Meute de’l Enfer” u suradnji s Philippe Thiraultom za izdavačku kuću “Les Humanoides Associes”. Nakon toga započinje suradnju s autorskom kućom Soleil, gdje u suradnji sa Sylvain Cordurieom radi na serijalu “L’Epee de Feu”. U lipnju 2012. godine objavljen je strip album „Walkyrie T1-Froid comme la mort” koji je uradio također po scenariju Sylvain Corduriea. U lipnju 2014. godine objavljen je drugi dio sage, strip album „Walkyrie T2-Le Dixieme monde”, također po scenariju Sylvain Corduriea. Oba albuma su urađena za francusku izdavačku kuću Solej (Soleil). Potom, skoro u isto vrijeme, pojavljuje se i strip album „Valkira” u formi integrala i to u crno bijeloj verziji, koji su u suradnji objavili srpski i domaći izdavači System comics i Lavirint. Iste 2015. godine objavljen je kratki strip „Ni na nebu ni na zemlji” po scenariju DraganeStojiljković u albumu „Linije fronta” koji je dio istoimenog serijala, a gdje su zastupljeni mnogi domaći i francuski autori. Spomenuti serijal je plod zajedničke suradnje izdavača System comics i Francuskog kulturnog centra u Beogradu, a povodom obilježavanja stote godišnjice od velikog rata i spomena na staro savezništvo Srbije i Francuske i veliko stradanje i žrtvovanje srpskih i francuskih vojnika i civila. U lipnju 2016. objavljen je strip album „Carthago Adventures T4-Amarok” po scenariju Christophe Beca i Giles Daousta za francusku izdavačku kuću Les Humanoides associes. U pripremi je i specijalno izdanje toga albuma planirano za jesen ove godine. Također radi na ilustracijama, naslovnim stranama, konceptima i story-board-ovima. Sudjelovao je na mnogim kolektivnim izložbama i festivalima stripova i ilustracija u Srbiji i inozemstvu.
RENATO VLADIMIR – RENKY
Rođen 03.09.1968. u Mostaru i s prvim pročitanim stripovima odlučio postati strip crtač, a postao Dee Jay. Živi u Gradcu na Makarskom primorju i shodno tome prve radove objavljivao u mjesnom glasilu davnih osamdesetih godina. Sa stripovima i ilustracijama sudjelovao je na više natječaja, a na nekima odnio i prve nagrade. Početkom devedesetih splet okolnosti odvaja ga od stripova i crtanja na skoro 15 godina. Početkom tisućljeća, buđenjem strip scene na ovim prostorima, ponovo se javlja i želja za crtanjem. Radi na ilustracijama za plakate i knjige te surađuje sa zagrebačkim scenaristom i crtačem Darkom Macanom na serijalu „Sergej”, a nakon toga uslijedio je rad na westernu Jack Seaborn po priči novosadskog scenariste Svetozara Obradovića. U međuvremenu je odradio i probe na serijalima Spider-Man i X-Force za američku izdavačku kuću Marvel. Trenutno radi na albumu „Peta strana svijeta” za hrvatsku izdavačku kuću Libellus.
ENIS ČIŠIĆ
Enis Čišić je sarajevski ilustrator, crtač i dizajner. Završio je Akademiju likovnih umjetnosti na konceptu Frames. Koncept Frames je serija od 40 radova inspiriranih filmom. Svaki rad predstavlja autorovu interpretaciju jednog kadra iz filma. Sam autor kaže da je, između ostalog, film imao veliki utjecaj na njegov budući radi. Lista ostalih Čišićevih radova govori kako se radi o jednom uistinu raznovrsnom umjetniku. Uz impresivni Frames treba izdvojiti rad na ilustraciji omota ploče Colossus EP glazbenika Billaina, animiranog spota za pjesmi A.I.M. Basheskije i Edwarda Equalizera, Tajnu Nikole Tesle (originalno priču Karima Zaimovića koju je u suradnji sa Aleksandrom Brezarom pretočio u strip), SA:BOT (u saradnji sa Sandinom Međedovićem) grafičko riješenje za modni brend Molimao. Trenutno, između ostalog, radi za jednu od najpoznatijih američkih strip kuća Marvel Comics. Priliku za rad u americi je dobio na jednom od MAFESTa (Strip festivala u Makarkoj) kada je, na osnovu njegovih radova, njegov potencijal prepoznao Marvelov scout S.B. Cebulski. Iza sebe već ima nekoliko projekta za ovu kultnu strip kuću i čini se da neće ostati samo na tome/pogled.ba/