Kad se prvi put počelo pisati o Lakešića haremu, i da Islamska zajednica tamo “to oduvijek svoje imanje” želi tamo obnoviti i preurediti a sve na uštrb Hrvatskog narodnog kazališta, i mnogi Hrvati, naročito u škutoriji su kazali:
Jašta bolan, harem jašta, kakvo kazalište ko na to ide. Nego oćemo mi nemuslimani smit tamo ulazit i koliko će bit upad za kršćane bognja ti?
Mnogi ćudorednici latinskog obreda, naročito oni pod zavjetom vjenčanja, su kontali ovako: Karta do Kajzerštrasena u Austriji plus usluge jedne i pol noćne dame dođe ko 4 i pol noćne dame u Lakešića haremu a diskrecija je zajamčena. Jer ženska udba još nije prešla Aveniju. I kurvaluk je posve zataškan ako ga radiš na suprotnoj strani. Triba ovaj put podržat muslemane.
No nakon nekog vremena ljudi su skontali : Ipak to nije , na žalost. kupleraj. Iako ih je wikipedija natjerala na krivi trag.
Izraz harem (arapski <haram / حرامw /ḥarām / “zabranjen, tabu, svet”) koristi se u islamskim zemljama općenito za sve ono što je zabranjeno, kao i ono što se smatra rezerviranim, “svetim”. Tako se haremom naziva bliža okolina Meke i Medine, ograđeno dvorište džamije kao i muslimansko groblje, ali i onaj dio muslimanske kuće koji je rezerviran za žene, gdje je pristup muškarcima zabranjen.U islamskom svijetu samo su sultani imali svoje vlastite hareme.
Riječ je u Europu stigla preko Osmanskog Carstva, i koristi se kao naziv za više žena koje žive u poliginijskom odnosu s jednim muškarcem, kao i za prostor u koji je zabranjen pristup muškarcima.
ponekad i haremluk označava zatvoren i čuvan prostor za stanovanje jednog saraja ili kuće u kojem žive žene. Sve žene jednog domaćinstva orijentalnih velikodostojnika ili glave obitelji (suprotno tome selamluk).
Žene su u pravilu bile pod nadzorom prve žene (ili eunuha). U vladarskim kućama ta prva žena smatrana je obično vladaricom. Haremske strukture su bile, a i još uvijek su, vrlo rasprostranjene. Haremi su poslovično bili poznati po spletkama, no često su to bila i mjesta s vrlo visokom kulturom ili umjetnošću.
Žene koje je iz harema sultan odabrao, imale su svoj strogo zatvoren saraj, s nekom vrstom vlastitog “dvora”, s agama, eunusima i haremskim služavkama (odaliskama).
Znači u osmanski vakat, točnije u doba osmanske okupacije Mostara, bio je taj neki bogati poturica, Lakešić i on je napravio vakuf a unutar vakufa su bile džamije i mezarje, iliti grobište oko nje.
Čijim parama i na čijoj muci se obogatio, otkud njega Turčina u kaurskom Mostaru, i slično Islamska zajednica ne pojašnjava.
Za kršćanske grobove tog vremena nešto naročito ne znamo jer niti je bilo kršćanima dozvoljeno nešto naročito da vakifuju i gospoduju iliti posjeduju a u neka vremena bilo im je zabranjeno ukapati svoje mrtve na način da taj križ nešto naročito viri nad zemljom. Pa su i križ i pokojnog morali gurati pod zemlju.
Tako da se može reći da su naša grobišta očuvanija od Lakešića harema. Samo što ne znamo đe su. Skriveni su poput Cikotićevih i Murpheyevih jama po Bugojnu.
No neke stvari oko ove priče treba iznijeti u javnost kao doprinos općoj travestiji i raspavi oko ovog čudnovatog slučaja, gdje se jedna NGO, nastala daleko nakon propasti Osmanlija, poziva na pravo i naslijeđe najgoreg tiranina koji je ikada pohodio ovu zemlju. Tiranina koji je punih 400 godina od BIH načinio ogroman konc logor.
Harem za koji se bori mostarski mešihat Islamske zajednicu u BIH nastao je u doba Osmanske okupacije BIH. U to doba sve što je postojalo na prostoru Osmanskog carstva, pripadalo je Sultanu. Sultan je bio država. Dakle Lakešića harem nije vlasništvo Islamske zajednice nego Sultana.
-Austrija je ulaskom u BIH, bespravnim, nakon poništenja naše revolucije, našeg hercegovskog ustanka protu Turaka, ustanka koji su skupa pokrenuli Hrvati i Srbi, dakle nakon pogaženog SanStefanskog mira, za koji je izlobirala poništenje na razini Europe, (ponizivši pobjednicu Rusiju i Slavene Balkana, umorne od pobjede, i gotovo na izdisaju) dobila od sultana odobrenje da gospodari Bosnom ali i Hercegovinom kako zna i umije, i po svojoj procjeni da urbanizira , preuređuje, i pokuša napraviti kakvu takvu uređenu zemlju. Austrija je naravno tu imala računicu. Na jednu podignutu zgradu, ulicu,željeznicu, izvezla je blaga našega pomnoženo s 10 puta. Stoga svaki put kada čujete kako netko hvali Austriju i to što je ona ovdje podigla i opismenila, odmah ga pljunite u lice. Nitko nas nikada nije opljačkao koliko oni. U godinu dana odvukli su blaga koliko Turska u 100.
- Ali ovaj je podatak važan – Austrija premješta Lakešića Harem, prema ugovoru o urbanizaciji i preuređenju cijele BIH, koji je potpisala sa formalnim vlasnikom svega na prostoru Osmanskog carstva, pa tako i s vlasnikom Lakešića harema – sultanom. Koji je i dalje formalni vladar BIH sve do Aneksije BIH od strane Austrije. To je ona godina kad Au okupator trebao vratiti našu zemlju turskom okupatoru, pa su se posvađali. A nas nitko ništa nije pitao.
A sada spektaktl: Islamska zajednica BIH, kao pravni subjekt, uopće u doba Osmanskog carstva nije postojala. Kuran ne dopušta postojanje bilo kakve Islamske zajednice organizirane uz poštivanje neke države ili monarhije. Prema Kuranu samo Kuran može biti Ustav a musliman koji bi prihvatio biti na čelu Nevladine Organizacije koja bi bila lojalna nekoj sekularnoj državi, monarhiji, ili drugom kralju sem Allahu bio bi izdajnik Islama. Iliti kako reče Alija, šef El Mudžahida iliti zapovjednik A Qaede Europe, nespojiv je život Islama i građanskog.
Ukratko današnjeg Reisa, svaki osmanski sultan bi ubio. Jer Kalifi ne priznaju reise. Islamska zajednica BIH je apsurd u svijetu globalnog Islama. Bosanski reisi su prst u oko svakom pozntijem svjetskom islamologu.
Jer islamsku zajednicu osniva austrijski (križarski vladar). IZ nastaje 1882 godine kao austrijski NGO za kontrolu friško osvojenog teritorija. Prvi reisi imali su samo jedan zadatak. Da dojavljuju gdje su eventualne ćelije pobune protiv cara u Beču. Stoga je Kavazović lažov kada kaže da su oni potomci Osmanlija. Nisu. Reisi su realno, recidiv Habsurgovaca. I prst u oko Osmanlijama.
Pitanje Al Abu Murpheyu: Kako se Islamska zajednica može pozivati na vlasništvo nad nečim što je postojalo i osnovao u vrijeme kad ona, IZ uopće nije postojala?
Harem Lakešića pripadao je formalno okupatoru, Osmanlijama, tijekom okupacije. Turčin ga je podigao, srušio ga je drugi okupator u dogovoru s prvim, kako bi tu napravio željeznicu.
Poslije te dvije imperije bilo je nešto domaćih imperija, te Kraljevstvo Hrvata, Srba i Slovenaca, te talijansko-njemačka okupacija, te komunizam, i nikad, baš niti jednom niti jedna država, kako god su se mijenjale ovo područje oko Avenije nisu prenosile s državnog vlasništva ili vlasništva grada na vlasništvo neke vjerske organizacije ili na privatno vlasništvo.
Štoviše Muftije i imami što cijele BIH a što Mostara ne postaviše ovo pitanje niti jednom vladaru, jer su se svakog bojali nego sada kada su i sami vlast tu i kada kažu žive u apartheidu u Hercegovini postavlaju..
Pitanje muftijama i mešihatima: Kako u aparthediu najslobodnije pričaš a u Titovim i Franz Josephovim demokracijama si šutio?
Dakle , sada su im za austrijsku urbanizaciju Mostara, koja je provedena uz suglasje sultana, krivi Hrvati.
I tom propagandom pune plaćeničke uši korumpiranog Murpheya.
Koji potom ponavlja njihove teze i nasjeda na njihovu propagandu kako su oni eto za multietnički Mostar i samo žele napraviti multietnički multimedijalni centar, a Hrvati žele čisto fašističko Hrvatsko pozorište. Kojeg čak se usude zvati kazalište.
Evo IQ testa za Michaela Murpheya koji si umišlja da kuži stvari: Reci nam Michale nije li ti malo čudno da u Istočnom “tolerantnijem Mostaru” u “Muzeju rata i genocida” nema mjesta za Grabovicu i Mladenku Zadro?
I zašto misliš da je taj svijet, koji je iz muzeja rata, mostarskog, izbrisao najgori zločin rata, i nema empatiju za genocid u Grabovici, da je dakle taj svijet iskren kada kaže da bi gradio Multimedijalni i multietnčki centar?
Evo još jednog IQ testa druže Michaele: Kako to da se Islamska zajednica BIH ne bori za povrat zemljišta Lakešića harema u Sarajevu, Zenici , Tuzli, Kalesiji?
Ili je logika ova: Porušeni haremi turski ako su nad njima sada bošnjačka pozorišta, dimnjaci i ognjišta muslimanska, sasvim ok je da ostanu porušeni. I o njima se neće govoriti. Niti na njih podsjećati. Jer u džihadu, sve se svodi na osvajanje prostora.
Zaključak:
- Islamska zajednica traži vlaništvo nad nečim što nikako ne može biti njeno, jer ona nije pravni nasljednik gospodina Lakešića niti sultanske gospode. Nastala je tek u doba austrijske okupacije. Islamska zajednica je Austrijski NGO i ima prava tražiti pravo na objekte u vlasništvu Austrije koje joj austrijska vlada preda.
- Islamska zajednica zaboravlja da je Austrija imala ugovor s Turskom i prema tom ugovoru Austrijski okupator je u sultanovo ime imao pravo srušiti groblje i načiniti željeznicu.
- Islamska zajednica negira domicilnih revoluciju naroda u BIH i ustanak protiv okupatora, poziva se na vlasništvo nad ostavštinom najgoreg agresora u BIH. Znači li to da je Islamska zajednica spremna na sebe preuzeti osim prava na nepostojeću osmansku imovinu, i pravo na isplatu odšteta državi BIH u ime nepostojeće Osmanske carevine?
- Islamska zajednica Mostar, nije pojasnila čini li musliman Mostar kada se vozi željeznicom Mostar Metković ili Mostar Sarajevo kufr? To bi valjalo znati.
Eto ovo je ukratko ozbiljna analiza jednog užasno neozbilnog projekta.
Hoćemo reći Islamskoj zajednici sljedeće:
Groblja su u svim metropolama Europe, u višenacionalnim i jednonacionalnim državama svugdje izmještana iz centra gradova. Preporučamo npr pročitati koji tekst o nastanku Mirogoja u Zagrebu.
Bilo di daleko mudrije da se Islamska zajednica zauzme za modernizaciju Sarajeva i da izmjesti stara mezarja iz centra tog grada, na neko monumentalno mjesto, uzvisinu povrh Sarajeva a uurbanizmu Sarajeva da novi uzlet i šansu. Posljednja je metropola Europe koja u centru ima više grobalja nego autobusnih stanica.
Možda malo više i čitati Ataturkove memoare. Ništa ih neće koštati da krenu raditi nešto korisno za ovo hercegovsko društvo. Usput i za ono gore. Manje hercegovsko…
iurkov l poskok.info