Nakon što je predsjednik Općinskog vijeća Jajce Ivo Šimunović prije nekoliko dana aktualizirao pitanje povrata crkve Svete Marije u vlasništvo katoličkog puka Jajca, stigao je odgovor iz lokalne Islamske zajednice. Umjesto očekivanog poziva na dijalog, sagledavanja povijesnih dokumenata i činjenica, iz Islamske zajednice su pozvali Šimunovića da odustane od ove inicijative i optužili ga za podizanje međuvjerskih napetosti na području Jajca.
U dokumentu kojeg potpisuju glavni imam MIZ Jajce Zehrudin-ef. Hadžić i predsjednik IO MIZ Jajce Ramiz Meštrovac se čak navodi kako je objekt džamije Fethije/Sulejmanije, nekadašnja crkva Svete Marije neotuđivo vlasništvo Islamske zajednice BiH, a spomenuti dvojac je poručio kako će koristiti sva raspoloživa pravna sredstva na državnoj i međunarodnoj razini da tako i ostane.
Zanimljivo je kako spomenuti dvojac ne spori da je džamija nastala na objektu nekadašnje crkve, ali ne navodi kako je objekt prešao u vlasništvo Islamske zajednice i po kojim osnovama je ovaj spomenik kulturi otet katoličkom puku Jajca.
Inače, crkva Svete Marije je mjesto na kojem je okrunjen zadnji bosanski kralj Stjepan Tomašević i povijesna je činjenica kako on nije krunjen u džamiji nego u crkvi.
Nakon što je turski okupator zauzeo to područje, crkva je pretvorena u džamiju. Danas je ovaj objekt u ruševnom stanju, debelo načet zubom vremena, a upravo zbog nemara Islamske zajednice, nije se krenulo u obnovu ovoga povijesnog spomenika.
Svaka država u kojoj je krunjen njezin poslijednji kralj bi dala veliki značaj tome, obnovila objekt i od njega vjerojatno napravila turističku atrakciju. U ovoj priči je problem u tome što se radi o katoličkoj crkvi, kralju koji je bio Hrvat, a što lokalni čelnici Islamske zajednice pokušavaju sakriti i promijeniti povijesne činjenice.
Predsjednik Općinskog vijeća Jajca Ivo Šimunović je nedavno poručio kako bi povratak crkve u ruke katoličkog puka bio veliki znak volje za izgradnju suživota na ovome području, te kako je želja hrvatskog stanovništva u Jajcu i okolnim općinama da se krene s obnovom objekta.
Ipak, za sada je od toga jača želja lokalnih čelnika Islamske zajednice da se ove činjenice zaborave, da oteta imovina ostane u vlasništvu Islamske zajednice i pošalje poruka Hrvatima i katolicima kako nisu dobrodošli u ovome kraju. Onda se postavlja pitanje kako i na koji način graditi daljnji suživot i graditi zemlju u kojoj će se poštivati ljudska prava i povijesne činjenice?