Katolici vjeruju da je Crkva u dubokom, ontološkom smislu mistično Tijelo Kristovo. Krist joj je glava, a mi(laici i svećenici), Božji narod, smo dionici tog Tijela.”
Budući da je jedan kruh, jedno smo tijelo mi mnogi; ta svi smo dionici jednoga kruha. ”(1Kor 10,17).
Protestanti često prigovaraju da se mi spašavamo po Crkvi, a ne po Kristu. No to je iz razloga što ne razumiju da je Crkva Tijelo Kristovo:”Savle, Savle zašto me progoniš?”(Dj 9,4). Glava bez tijela pada. Stoga mi smo spašeni uz pomoć Crkve po Kristu. Uz pomoć tijela dolazimo do glave.
Tko je Crkvu osnovao i tko ju vodi?
Osnovao ju je sam Isus Krist koji njome upravlja svojim Svetim Duhom. No dao ju je čovjeku da ju čuva i vodi na zemlji:A ja tebi kažem: ”Ti si Petar-Stijena i na toj stijeni sagradit ću Crkvu svoju i vrata paklena neće je nadvladati. Tebi ću dati ključeve kraljevstva nebeskoga, pa što god svežeš na zemlji, bit će svezano na nebesima; a što god odriješiš na zemlji, bit će odriješeno na nebesima.” Dakle On je Petru dao autoritet i vlast kojim se i sadašnji Papa vodi. To su riječi samoga Krista. Kao što se svaki kršćanin treba predati u ruke Kristu da ga on vodi kroz život tako i papa treba Kristovu pomoć u vodstvu jer je to Kristova Crkva – sagradit ću Crkvu SVOJU -. Da crkva nije neka bezoblična fikcija nego prava organizacija koja poznaje hijerarhiju u ljubavi govori nam izvještaj iz dijela apostolskih o biranju sedam starješina(đakona) koji bi pomagali u vođenju Crkve.
Ali kako su papa i Crkva nepogrešivi?
Papu vodi Duh Sveti. U uspostavljanju i tumačenju određenih dogmi ne sudjeluje samo on nego kardinali cijeloga svijeta. Da se ne ostavi mjesta bilo kakvoj greški sabori traju po više godina(Tridentski koncil 1545 – 1563). Postoji i biblijski argument:”Tko vas sluša i mene sluša”(Lk 10,16).
A zašto nedjelja i euharistija? Nije li Bog postavio subotu za sveti dan? Nije li to tradicija?
Jeste. Bog je postavio subotu, sedmi dan, za dan odmora, sveti dan. No Bog je počeo stvarati prvi dan, u nedjelju. Isus je uskrsnuo prvi dan, u nedjelju stoga ju je Isusovim uskrsnućem posvetio. Apostoli su se od najranijih dana sastajali prvi dan da bi lomili kruh:”U prvi dan tjedna, kad se sabrasmo lomiti kruh, Pavao im govoraše i kako je sutradan kanio otputovati, probesjedi sve do ponoći.” (Dj 20:7). To je apostolska tradicija. Argumente za euharistiju sam dao u prethodnom postu.
Jedna – samo je jedna Crkva koju je osnovao Krist Spasitelj. Svaka druga ”crkva” (npr. KRISTOVA pentakostna crkva ili bilo koja druga reformirana) je osnovana od strane običnoga čovjeka. Protestantsku crkvu je osnovao Martin Luther. Među njima postoje mnoge podjele te je svaku od njih (bilo kakav ona naziv nosila) osnovao čovjek iz razloga što mu se nešto ne sviđa u nekoj drugoj. Katolički filozof Peter Kreeft (koji je prije bio kalvinist) kaže da nije u Katoličkoj Crkvi prvenstveno zato što mu se sviđa nauk, nego zato što je taj nauk istinit(ali sam siguran da mu se sviđa istinitost toga nauka).
Sveta – sveta je samo ako je u njoj prisutan Isus Krist,a mi znamo i vjerujemo da jeste po svetoj Euharistiji.
Katolička – naziv dolazi iz grčkog jezika katholikos što znači cijel, univerzalan, potpun. Crkva je univerzalna jer u nju može stupiti svatko bez obzira na rasu, nacionalnost te prijašnju religiju. Ona je cijela i potpuna jer sadržava puninu istinitog nauka:”Ovo ti pišem u nadi da ću ubrzo doći k tebi, a okasnim li, da znaš kako se treba vladati u kući Božjoj, koja je CRKVA BOGA ŽIVOGA, STUP I UPORIŠTE ISTINE.” (1TIm 3,14-15).
Apostolska – zato što je apostolima Crkva povjerena od Krista te jer su oni prenosili Crkvenu, a time i apostolsku tradiciju još prije nego je nastalo bilo koje evanđelje. O postojanju i istinitosti te tradicije svjedoči evanđelist Luka kada piše Teofilu:”Kad već mnogi poduzeše sastaviti izvješće o događajima koji se ispuniše među nama – kako nam to predadoše oni koji od početka bijahu očevici i sluge Riječi – pošto sam sve, od početka, pomno ispitao, naumih i ja tebi, vrli Teofile, sve po redu napisati da se tako osvjedočiš o pouzdanosti svega u čemu si poučen.” (Lk 1,1-4).
Vjerujem u jednu, svetu, katoličku i apostolsku Crkvu.
Božji Blagoslov.