Grand Prix za najbolji dugometražni dokumentarac na 18. po redu Mediteran Film Festivalu pripao je filmu ”Okus betona”, redatelja Ziada Kalthouma.
”Preciznom i estetski briljantnom upotrebom kamere, film ‘Okus betona’ uvlači gledatelja u svijet sirijskih radnika izbjeglica koji grade nebodere u Bejrutu dok njihove vlastite kuće u Siriji stradavaju u ratnim razaranjima. Poniženi i obespravljeni provode dane zatočeni na gradilištu s kojeg im je zabranjeno izaći samo zato jer su izbjeglice. Glas pripovjedača iz offa, poetičan i snažan, zapravo je glas svih njih, svojevrsni krik vapijućeg za pravdom, krik za sve protjerane i obespravljene. ‘Okus betona’ fascinira svojim estetskim dometima, ali ujedno, što je još važnije, upozorava kako je gorak okus nepravde”, objavili su Vlatka Vorkapić, Jorge Tur Moltó i Ademir Kenović, žiri u dugometražnoj kategoriji.
Naboljim kratkim dokumentarcem 18. MFF-a proglašen je film ”Nitko ne umire ovdje”, redateljaSimona Panaya.
Žiri kratkometražne konkurencije, kojeg su činili Josip Mlakić, Kyle Joseph Petty te Gordan Nuhanović, naveo je kako ”’Nitko ne umire ovdje”, redatelja Panaya, na jedan iznimno dojmljiv filmski način prikazuje bijedu i beznađe afričkih rudara koji u divljim rudnicima traže zlato, bez obzira na opasnosti koje im prijete (smrt uslijed urušavanja). Također, redatelj prikazuje bešćutnost onih koji od tog rada imaju koristi.
Nagrada publike dodijeljena je filmu ”Ja sam jedan od sto tisuća” redateljice Penelope Cruz.
U dugometražnoj konkurenciji dodijeljena su i tri posebna priznanja.
”Osjećaj veći od ljubavi”, redateljice Mary Jirmanus Saba je dobio priznanje zbogpropitivanja uvjerenja jedne generacije i prikazivanja duha starih militanata bez idealiziranja.
”Mijene – povijest izgubljenih i pronađenih života i snova (nekih i slomljenih)”, redatelja Alessandro Negrini, je po mošljenjužirija, snažan film koji nam je ispričala rijeka.
”Nadajmo se da će rijeke koje razdvajaju ljude u budućnosti egzistirati samo u filmovima. Mi se nadamo da ce ovaj značajan dokument pridonijeti tome”, obrazložio ježiri dodjelu posebnog priznanja.
Posebno prizanje dobio je i ”Buffet željezara”, redatelj Gorana Devića, a žiri navodi kako film o kafiću sisačkog autobusnog kolodvora koji broji posljednje dane jer ga njegovi vlasnici zatvaraju i odlaze u potragu za nekim boljim životom u Njemačkoj nije samo osobna priča vlasnika kafića i njegovih gostiju već je ujedno i metafora za cijeli grad i zemlju zarobljenu u posttranzicijskoj osiromašenoj i opustošenoj sadašnjosti bez budućnosti.
”Redateljev nenametljiv i naizgled distanciran pristup, a ujedno vrlo precizan i promišljen, glavna je vrlina ovog izvrsnog filma”, naveo je žiri.
Dva posebna priznanja dodijeljena su i u kratkometražnoj konkurenciji.
”Nebo plavo od boli”, redatelja Stephanosa Mangriotisa kroz nekoliko lirskih minijatura progovarar o najvećoj tragediji današnjeg svijeta, maloljetnim izbjeglicama u neuvjetnom kampu u Grčkoj.
”Manodopera”, redatelja Lukianosa Moshonasa oslikava zemlju u tranziciji kroz balansiranje kontrasta. Naizmjeničnim prikazivanjem demoliranja i izgradnje, noći i dana, tišine i političke debate, stvoren je tihi portret nezadovoljstva.
Mediteran Film Festival održan je u Širokom Brijegu od 23. do 26. kolovoza, a u konkurenciji je bilo 12 dugometražnih i deset kratkometražnih dokumentaraca. Na festivalu je, u više programa, prikazano 45 filmova, a održana je i radionica na kojoj su nastala dva kratka filma, priopćili su organizatori.