Published On: Tue, Dec 11th, 2012

MESARI U MEDIJSKOJ AKCIJI: Na koje medije je Lijanov mali trošio pare građana FBIH?

Nije nikakva tajna da Federalna uprava policije, po nalogu tužilaštva, provjerava dokumentaciju izuzetu iz baze podataka Federalnog ministarstva poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva na čijem čelu je ministar Jerko Ivanković Lijanović. Iz izuzete dokumentacije, a pod šifrom „odobrene i isplaćene novčane potpore u 2012. godini“ na 1180 stranica navedena su imena pravnih i fizičkih lica kojima su isplaćena sredstva u ukupnom iznosu od 38,3 miliona KM

Iz iste dokumentacije vidljivo je da je ministarstvo na čelu sa Jerkom Ivankovićem Lijanovićem više od dva miliona maraka potrošilo na promotivnu kampanju Kupujmo domaće, koja se najviše isplatila marketinškim agencijama i medijima, umjesto da bude «poticaj poljoprivrednim proizvođačima». A upravo zbog takvog nenamjenskog rasipanja para namijenjenih za poticaj poljoprivrednoj proizvodnji premijer Nermin Nikšić zaprijetio je ministru Ivankoviću Lijanoviću da će ga strpati u zatvor.

Ubjedljivo najviše novca, više od milion maraka, (1.039.116 KM, op.a.) Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva FBiH uplatilo je sarajevskoj agenciji Europlakat sa čijih se billboarda, postavljenih u gotovo svim kantonima, mjesecima prepredeno smiješi ministar Jerko Ivanković Lijanović. Na drugom mjestu je agencija Tim System kojoj je, prema izuzetoj dokumentaciji, u 2012. godini isplaćeno blizu 250 hiljada maraka. Inače, direktorica Tim Systema, bivša televizijska novinarka Sanela Prašović-Gadžo, koja se ničim izazvana ponovo pojavila na TV ekranima, po svemu sudeći imala je privilegovan status kod ministra Jerka Ivankovića Lijanovića. Naime, na račun njene agencije je u 2011. godini, u dva navrata, isplaćeno 326.000 KM, s tim da je Sanela Prašović-Gadžo poslove dobila bez javnog konkursa, u direktnim pregovorima s ministrom Ivankovićem Lijanovićem.
Navodno, ništa lošije od Sanele Prašović-Gadžo nije prošao ni najvažniji SDP-ov oglašivač Neven Kulenović, vlasnik marketinške agencije S.V.-RSA, koji je federalnom Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva 2011. godine ispostavio fakturu u iznosu od 545.430 KM. Agencija Nevena Kulenovića nije među onima kojima su vršene isplate 2012. godine sa računa ministarstva, a tom preokretu prethodila je tvrdnja ministra Ivankovića Lijanovića kako je nalog da skupu reklamnu kampanju promoviše agencija Nevena Kulenovića dobio od federalnog premijera Nermina Nikšića.
Iznos od 190 hiljada maraka isplaćen je i malo poznatoj sarajevskoj kompaniji Puds Allmanah Production, dok je medijskim kućama pod kontrolom Fahrudina Radončića, odnosno njegove bivše supruge Azre, Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva ostalo «kratko» 74 hiljade maraka. Naime, TV Alfa od spomenutog ministarstva potražuje blizu 31 hiljadu maraka, a Avaz-Roto press nešto više od 43 hiljade maraka. Nema nikakve sumnje da će ove medijske kuće namiriti svoja potraživanja čim novi koalicioni partneri, među kojima je i stranka Fahrudina Radončića SBB, rekonstruišu Federalnu Vladu i (pre)uzmu Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva.
Među medijima kojima su 2012. godine isplaćena sredstva za promotivnu kampanju Kupujmo domaće našla se i TV1, kojoj je isplaćeno više od 92 hiljade KM. Sredstva su uplaćena na račun RTM-TV1 d.o.o. Mostar kako bi se makar prividno izbalansirala podjela sredstava između Sarajeva, s jedne, i ostalih gradova FBiH, s druge strane.
Pored TV1, mostarskom Dnevnom listu isplaćen je iznos od 37 hiljada maraka, a iznosi manji od 10 hiljada KM isplaćeni su i ovim medijskim kućama: RTV Q Visoko, Radio Zenit Zenica, Radio Studio N Livno, Studio 88 Mostar, Običan radio Mostar, JP RTV BPK Goražde, JP Radiopostaja Orašje i RB Best Grude. Agenciji Terra idea iz Mostara uplaćeno je više od 12 hiljada KM, firmi PP Kreativnost iz Širokog Brijega uplaćeno je 10, a kompaniji Kreativni mediji iz Posušja šest hiljada KM.
Po istom osnovu Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva medijskim kućama dužno je isplatiti još blizu pola miliona maraka. Pored spomenutih, a neplaćenih potraživanja TV Alfe i Avaz -Roto pressa, ministar Ivanković-Lijanović najveći iznos od 100 hiljada maraka „duguje“ TV Pinku BiH. Po 80 hijada maraka spomenuto ministarstvo dužno je platiti OBN-u, odnosno televiziji Senada Hadžifejzovića FACE TV, kojoj duguju 83 hiljade maraka. Oslobođenju Ministarstvo duguje nešto više od 34 hiljade KM, a slijede JP Radio-televizija USK 10 hiljada KM, JP RTV Tuzla 15 hiljada KM i JP Unsko-sanske novine 12 hiljada KM. (Slobodna Bosna/DEPO)