Published On: Pon, svi 24th, 2021

Greta Thunberg optužuje kineske državne medije da su je vrijeđali na osnovi tjelesne mase

Švedska aktivistica i borac za klimatske promjene Greta Thunberg optužila je China Daily za sramoćenje u članku koji je također kritizirao njezinu osudu kineskih emisija ugljika.

Prošli je tjedan China Daily objavio članak od strane korisnika društvenih mreža WeChat, koji je uzvratio na  kritike Grete Thunberg u pogledu kineske emisije ugljika.

U petak je Vice News prihvatila članak i prevela dio koji glasi: “Iako tvrdi da je vegetarijanka, sudeći po rezultatima njezina rasta, njezine razine emisije ugljika zapravo nisu niske.”

Tumačeći ovaj ulomak kao udarac na tjelesnu masu Thunberg, Vice News je objavio vijest da se kineska strana navodno ”izruguje s njezinom tjelesnom masom.” Vice News također je za ovu situaciju upotrijebio naslov: “Kineski državni mediji upravo su pokušali vrijeđali Gretu Thunberg na osnovi njezine tjelesne mase.”

Uočivši članak Vice Newsa, Thunberg se i sama oglasila na Twitteru kako bi optužila kineske medije za napad na nju te je izjavila: „Biti osramoćen od kineskih državnih medija prilično je čudno iskustvo čak i po mojim standardima. Ali i ovo definitivno ide u moj životopis.”

Članak je, međutim, također iznio više stavki o samom pitanju kineskih emisija, tvrdeći da brojeve koje je Thunberg citirala, treba staviti u kontekst. Iako su navedeni brojevi Kinu postavili iznad Sjedinjenih Država i Indije, objašnjeno je da Kina i dalje ima manje emisija ugljika po stanovniku od SAD-a.

Izvještaj je također sadržavao proteste da će Kina, budući da je ona još uvijek zemlja u razvoju, proizvoditi sve više ugljik-dioksida, baš kao što su to činile i skandinavske zemlje tijekom svog razdoblja razvoja.

Šef ureda EU Daily China Chen Weihu je uzvratio, optuživši Thunberg za širenje “dezinformacija”.

“Bok, Greta, ako čitaš kineski i kada klikneš na poveznicu, vidjet ćeš da to nije članak China Dailya,” istaknuo je, napominjući da ”se radilo o priči autora na internetskoj stranici društvenih mreža, koja je kasnije objavljena na internetskoj stranici China Daily na kineskom jeziku s time da je jasno određeno pripisivanje izvornom izvoru.”

“To doslovno znači da Greta komentira priču koja je dezinformacija”, zaključio je Chen.

logicno.com