Published On: Sat, May 30th, 2020

Dokazi o korištenju kanabisa navodno pronađeni kod oltara drevnog izraelskog hrama

Istraživači nagađaju da su praksu paljenja kanabisa mogli koristiti i svećenici u Jeruzalemu.

Arheolozi su nedavno utvrdili da su drevni Izraelci očito koristili kanabis kao dio svojih religijskih praksi prije više od dvije tisuće godina, prenosi Logicno.com

Prema pisanju lista, istraživači su došli do ovog zaključka nakon što su proučavali ostatke na jednom oltaru u hramu Tel Arad, smještenom u pustinji Negev, presudivši da je tvar “vjerojatno izgorjela kako bi namjerno drogirala štovatelje, zahvaljujući svojim psihoaktivnim sastojcima”.

Istraživači su također tvrdili da pošto nema dokaza da se kanabis, ili tamjan, čiji su tragovi također pronađeni u hramu, uzgajao u Levantu u to vrijeme, te tvari vjerojatno su uvezene izdaleka i po velikoj cijeni.

“Da su samo željeli da hram lijepo miriše, mogli bi spaliti neku kadulju, koja raste na području Jeruzalema”, rekao je Eran Arie, kustos za arheologiju Željeznog doba i perzijskog razdoblja u Izraelskom muzeju u Jeruzalemu, jedan od ljudi koji su odgovorni za novo otkriće. “Uvoz kanabisa i tamjana bio je veliko ulaganje koje nije mogla napraviti neka izolirana skupina nomada; ono je zahtijevalo podršku snažnog državnog entiteta”.

Budući da je Tel Arad bio juhahitska tvrđava do 6. stoljeća prije Krista, kada su kraljevstvo nadvladali Babilonci, a budući da su tvrđavu branilijudejski vojnici, DvoryNamdar, arheolog u poljoprivrednom istraživačkom centru Volcani, i koautor studije, tvrdio je da spaljivanje kanabisa vjerojatno nije bio lokalni običaj i da je moguće da će svećenici u Jeruzalemu tu tvar spaliti i na svojim oltarima.

“Ovo bi moglo odražavati kultne aktivnosti u Jeruzalemu, u Judi i moždau široj regiji. Ako je svetište na Aradu izgrađeno prema planu hrama u Jeruzalemu, zašto onda religiozne prakse ne bi bile iste”?Misli Namdar.

Istraživači su primijetili da činjenica da se kanabis ne spominje u Bibliji predstavlja dvije mogućnosti: ili je njegova upotreba prestala prije pisanja Biblije, ili je spomenut u tekstu, ali pod nekim drugim imenom.